Tuesday 28 December 2010

Nytårsfortsæt

I en del år troede jeg faktisk, det hed nytårsfortsætter. Og måske er det ikke helt tovlig. I stedet for at bestemme sig for 10 ting man vil til at gøre (eller holde op med), så vælger man nogen ting man bare vil blive ved med. Instant success.

Jeg vil f.eks. blive ved med at blogge sporadisk. Og uden tema.  Selv om jeg for nylig læste, at nøglen til at blive en succesfuld blogger (blandt ufattelig meget andet) er at "vide hvad man er kendt for og holde sig til det". Man bør også gæsteblogge hos andre og checke sin blogs statistikker så man kan se hvilke emner der virkelig genererer trafik. Jeg har faktisk Google Analytics, men ... altså... nej, der er en kortslutning et sted, og jeg ved ikke helt på hvilken side af skærmen den er gal.  Og med de hyppige nazist-henvisninger til Indre Helga er jeg nok også en smule angst for at opdage, at min blog jævnligt får besøg af Jonni Hansen & slæng, som lige har tastet lidt forkert i Google. "nazi + julesmåkager = blogless sister????"  Oh help!

Jeg vil også fortsætte med at lade mine Indre Personligheder (Erna, Helga og Lecia) få frit spil på nettet og i det virkelige liv. Lige nu går jeg og glæder mig til at Helga dukker op, meget gerne 1. eller 2. nytårsdag hvor al julepynten skal ned. Hun har været noget i hi her i december, alt det hjertefletten og portvinspimperi er ikke lige hende...

Så vil jeg fortsætte med at nørde køkkenhave så alle pensionisterne der bor omkring mig rigtig kan rynke på næsen over hvor u-jesperhus'k min have er. Grow for Victory, siger jeg bare - hvis Hungersnøden kommer så kan jeg klare mig i ... i hvert fald weekenden over.

Se bare, det var jo allerede hele 3 ting.

Nytårsfortsætter er ikke den eneste lille sproglige misforståelse jeg har skullet vikle mig ud af. Eksempelvis er det ikke sååå mange år siden jeg fandt ud af, at en swingerklub IKKE er et sted, man kommer for at danse. (Ikke kun, i hvert fald).   For god ordens skyld må jeg hellere understrege at jeg ikke fandt ud af det i praksis, eller hvordan man nu kan sige det.  Jeg fandt ud af det, fordi jeg foreslog for en flok uni-venner at vi prøvede at finde sådan en swingerklub, for jeg var så træt af disko-dasko hvor man ikke kunne høre hvad folk sagde og musikken var træls... (jeg har søde venner; de tegnede&forklarede i stedet for at tage mig på ordet)

No comments: