Thursday 23 December 2010

En mere rummelig tilgang til tingene

... Julenazisten (that would be me....) bruger jo megen energi på med magi at udsøge sig Det Perfekte Træ.  Og det er ikke noget, jeg har med hjemmefra.

Hjemme hos mine forældre er det nemlig min fars filosofi, der gælder. Og den hedder "de små og skæve juletræer skal også have en chance" (det er jo så dem, jeg barsk fravælger).

I år har vi således det, jeg har døbt "lillesøster-træet" - det er ikke meget højere end mig:


- Vi bringer lige for god ordens skyld en sammenligning med Årets Træ hjemme hos mig - her må trappestigen i brug når spiret skal på:


(her i Naturel, eller Pre-Flitterstads om man vil)

I fjor havde mine forældre et semi-heilende træ. Fine horisontale grene i flere etager - og så lige én gren, som nærmest gik lodret op, midt i det hele.  Man kan ikke rigtig se det på de fleste  af mine billeder, så du må nøjes med dette close-up:


Kan man se det? Det er stammen helt ude til venstre i billedet, og så den aldeles lodrette gren midt i.  Dét var jo slet ikke gået an hjemme hos Julenazisten, men så er det jo godt at min far har en anderledes kærlig holdning.  Ellers ville disse træer måske slet ikke have fået chancen for at komme indenfor og opleve Julemagien. Ligesom Grantræet!! 

No comments: