Sunday 1 December 2013

1 December - before, during, after

Efter et noget sporadisk efterår, blogmæssigt set, er vi nu arriveret i årets absolutte yndlingsmåned: JULEMÅNEDEN!! Gæt selv, om Nogen her på matriklen er gået i lykkeligt selvsving :-)

Og i December plejer jeg (nogle gange, af og til, det er i hvert fald forekommet) at blogge lidt mere jævnligt, så du kan jo tage dette som en slags advarsel. Eller prøve at komme tilbage i vanen med at checke in en gang hver eller hveranden dag - alt efter temperament...

Men i dag, første søndag i Advent og 1. December, skal du lige med en tur ind i min stue. Eller - først kommer du ind i bryggerset, hvis ellers du tager bagindgangen (og det gør vi jo herude på landet).  Og så ser du min fryser - pyntet med peberkager i årstidens anledning:

                                  
                                             OH, BABY IT'S COLD OUTSIDE
                                                    (and on the inside as well, hee hee)

Men før der kan blive julepyntet kan en liden udmugning være tiltrængt.  Nu ved jeg ikke med jer, men altså - her har tingene en tendens til at sande en smule til. Eftersom jeg bor alene er det jo mine egne grænser for tilladt rode-niveau der gælder, og lige på det punkt er jeg nok en anelse for rummeligt indrettet...

Yes, det er flag fra min fødselsdag, du
kan se i baggrunden. Nej, jeg har ikke
fødselsdag i november.

Det er så godt at have strygebrættet fremme,
til den ene gang i året man lige har 
lyst til at stryge noget.

Efter en benhård indsats var der så ryddeligt at selv min kollega Carsten (som bliver inviteret til fernisering hver gang jeg har ryddet op på mit skrivebord) ville have været stolt af mig.

Og så var det tid til at tage hul på (nogen af) den store kasse(r) med Julepynt. FRYD!


Og flere billeder følger, når det engang bliver lyst igen. Foreløbig må I lige nøjes med lidt grumsede men yderst stemningsfulde close-ups fra Damen Der Nægtede at bruge Blitz.






@ N ~ Happy 1st of December!! I hope you didn't get trampled on Black Friday (which Denmark is starting to import, by the way. I am not too sure how I feel about that.)

I've had a lovely weekend. Yesterday we threw a mini baby shower for my friend Malene who's preggers again.  Like last time, I went to a thrift shop to buy the decorations - and baked the rest. 



Baby clothes are surprisingly cozy

- and the soon-to-be big sister
sniffed gingerbread cookies :-)


Today I've been cleaning and Christmas decorating. My favourite thing to do on December 1st.  And the house still smells of gingerbread cookies. I'll make some more when the smell wears off --- we need us a gingerbread house this year!!

No comments: