Thursday 5 December 2013

5 December - oh, the weather outside is frightful ...

- but the tree is so delightful :-)

OK, man kan måske ikke se det så tydeligt, men nu er der LYS på kontorets Juletræ. Jeg kunne simpelthen ikke bære, at der først kunne komme lys på i næste uge pga Julefrokost-udvalgets konfiskering af samtlige kæder i huset - og så er det jo heldigt nok, at man er typen der har adskillige lyskæder på lager.  Det er en meget beskeden kæde med kun 50 lys (hvilket jo også er årsagen til at den godt kan undværes hjemme, hvor vi generelt arbejder med 2-3 kæder à 80-100 lys og opefter...) men det hjælper!!  Jeg kunne ikke rigtig tillade mig at slukke for alt kontorlyset så jeg kunne få et bedre billede; der var trods alt folk der skulle arbejde :-)

                               

Og så glæder jeg mig ellers over, at jeg i dagens anledning valgte at svigte DSB og tage Lille Blå på arbejde - eftersom Banedanmark nu har besluttet at indstille togdriften fra midt på eftermiddagen.  Men ellers har jeg nu en hel håndfuld søde overnatningstilbud på hånden, så uanset hvad behøver I ikke at være bekymrede for os. 

@N ~we are indeed taking the storm very seriously. Most of the trains will stop running mid-afternoon, so I'm very glad I decided to drive to work today. LBC is, as is well known, the best car in the world, so I am in good hands  - plus about 5 people have let me know I can always come and stay with them if the weather turns too bad to drive home in.

Compared to the violent weather I've seen in the Midwest, this isn't so bad at all - but two people did get killed in the October storm (by things falling onto them), so taking precautions is not such a bad idea I guess.

My Plan B (for overcoming the temporary "confiscation" of the Christmas lights I mentioned yesterday) was put into action this morning. I brought a light chain from home (I just happen to have a few spare ones...) and now there are lights on the office Christmas tree and I am happy again :-)   There are only 50 mini lights, which is of course the reason why I'm not using it at home. When I get my tree (the weekend after next), there will be the usual 300-ish lights on it. Hello, electricity bill!  In fact .... let me illustrate:

Trefor har en smart iPhone app, hvor man
kan følge sit el-forbrug på daglig/månedlig/årlig basis.
At lægge sit energiforbrug til offentlig skue er nærmest
lige så grænseoverskridende som at skrive hvor meget
man vejer (not gonna happen), så jeg vil lige skynde mig
at understrege, at app'en også har en "sammenlign dit
el-forbrug" funktion, og jeg ligger altså i den laveste, 
fineste ende (den grønne gruppe, johow). Men forbruget
i December skiller sig godt nok en anelse ud fra resten
af året, må jeg indrømme...
I øvrigt: jeg flyttede ind i April sidste år, som I kan se. 
Nu har jeg boet i det lille hus i 1½ år - hurra!! :-)


I have this very neat app on my phone where I can track how much electricity I use - on a day-to-day basis, if I want to.  For the record, I'd like to say that the app also has a "how does your electricity consumption compare to others" feature, and I am in the very lowest, very greenest group!  But December does stand out a bit, I have to admit...

No comments: