Monday 4 February 2013

Intelligent markedsføring? I think not

Jeg ved godt, at andre tidligere har moret sig over de reklamer, der vises ude i siden af facebook - for var der ikke noget med, at cookies og browserhistorik m.v. skulle kortlægge vor færden rundt på det forjættede internet, og således kunne lave helt uhyre målrettet markedsføring der rammer ned i netop min lille købelystne sjæl? Eller er det bare vilde rygter?

I hvert fald glimrer reklamer for havegrej markant ved sit fravær på min facebookside.

Til gengæld tilbydes jeg pt:

Total gennemplanlagt Blå Mandag i Århus (Ehm, tak. Jeg synes også selv, jeg ser utrolig ung ud på mine profilfotos.  Alternativt laver jeg eminent barnlige status updates.)

Fitness World.  (Kan kun være forårsaget af diverse status updates omhandlende indtagelse af rå kagedej. Skiderikker)

6 ugers kursus for ledige. (Checker facebook mon hvor længe jeg er logget på indenfor almindelig arbejdstid, og foretager skumle forudsigelser baseret på dette?  Jeg vil gerne sige til mit forsvar, at både Lufthansa og KLM faktisk er eminent gode på facebook, så det er faktisk arbejdsrelateret når jeg er logget på. Hver. Eneste. Gang. Walla.)

Og så den sidste. Netflix. 1 måned gratis. Dén rammer til gengæld lige i hjertekulen - men jeg tør ikke sige ja. "1 måned" er bare et andet udtryk for "det første fix". Falder jeg først i, ser I mig aldrig mere.

...

Måske er der alligevel noget om det?

Ej.

Blå Mandag, det er for langt ude.


1 comment:

Chokoladesansen said...

Hæhæ særdeles underholdende analyse :-D