Thursday 14 August 2014

Danmarks Smukkeste Have - skal du med?

Gæt hvad jeg skal i weekenden!  Nemlig - jeg skal på visit hos Familien Hittemis og sammen skal vi indtage Odense Blomsterfestival!

Det er efterhånden ved at være fast tradition at jeg ager til Fyn fredag aften hvor jeg beværtes godt med glimrende mad, rigelig vin og fantastisk selskab. Lørdag tager vi ind og nyder blomsterudstillingerne  -  og søndag tager Hittemissens mor og jeg så ind og forkøber os lidt i De Unge Gartneres udsalg, når hele molevitten er pillet nede og kan købes af havegaleglade mennesker.

Temaet i år er Danmarks Smukkeste Have - og er en hyldest til Danmarks Have, som Fyn også kaldes. Ifølge hjemmesiden kan man glæde sig til lidt af hvert, "fra mistbænken til slotshaven".  Jeg glæder mig i hvert fald, for det er skønt at se alle de kreative ting, som de forskellige gartnerier har fundet på.

Som en lille lokkemad får du en mini-kavalkade over de foregående 4 års temaer. Og nu ved du så måske, hvad du også skal her i weekenden :-)


2013


2012


2011


2010



No comments: