Sunday 27 July 2014

Honeys, I'm home

Ahh - sommerferie. Findes der noget bedre end tre hele uger stort set uden planer, hvor man kan lave lige præcis det man har lyst til?  Jeg har spist is, besøgt venner, drukket vin, været i byen, været hjemme, badet, været flittig-Tine, været doven-Tine, og i det hele taget nydt livet.

Nu er jeg tilbage på pinden, og det er heldigvis også dejligt. Der er stadig ferie-stille på kontoret, men det er ikke aldeles dødt, så jeg nyder det og har endog fået ryddet op i min inbox osv.

Nå ja. Og så bor jeg ikke alene mere.  Sidst i juni fik jeg nemlig følgende sms fra min søster - jeg nåede ikke engang at læse, endsige besvare, den første, før den næste tikkede ind:



...og de to marsvin, som nu bor hos min søster, havde en bror - som nu bor hos mig.

Verden - mød Viggo!

@ N ~ 

Dearly beloved.

I am back from vacation.  Well, I say "back". I didn't actually go anywhere. I just turned off my head so didn't feel like writing.

But what did I do then?  Exactly what I felt like, that's what :-)   visited friends, drank wine, ate ice cream for breakfast, got up early some days and snoozed until noon on other days, cleaned out the garage, read books cover-to-cover in one sitting, went sunset swimming, and most things in between.   A three week time-out with zero plans is a gift and I think I made the most of it (but will go travelling later in the year; the wander lust is not dead).

Oh, and I no longer live on my own.  About a month ago, my sister texted me:

"do you want a guinea pig?"

-and before I had time to read it, let alone answer, the next one ticked in:

"I just bought two guinea pigs"

Yes, she is like that :-)

And as it turned out, her two guinea pigs had a brother. And he just moved in with me.

World - meet Viggo the guinea pig:

He's a liiiitle bit of a fussy eater...


- He does yoga...


- And his favourite thing is CUDDLES :-)

No comments: