Thursday 18 October 2012

Til lommerne, folkens

Jeg plejer ikke at dele eller "synes godt om" alle mulige mystiske ting på Facebook. Bortset fra links til min egen blog, og så ham-den-lækre-fra-Outlandish's fanside, naturligvis...

Men i går var der alligevel et link, hvor jeg uden at tøve klikkede "DEL", fordi det faktisk er noget der kan betyde noget for nogen.  Det er også noget, der koster penge - men 50 kroner kan selv den fattigste nok undvære.

Klik på dette link:

http://cancer.tv2.dk/node/1921



Sidste efterår og vinter var en sort periode. I løbet af få måneder var der flere i min familie og omgangskreds, som enten blev alvorligt syge eller døde.  Heriblandt min onkel, som vi savner meget i hverdagen.

En anden var Peter. Han var faktisk ikke i min "aktive" omgangskreds mere; jeg lærte ham at kende fordi han spillede i band med en af mine eks-kærester. Det var flere år siden, jeg havde set ham i længere tid ad gangen, og alligevel ramte det mig frygtelig hårdt, da han døde. Peter var et helt særligt menneske, og verden er et lidt fattigere sted uden ham.

Jeg kan slet ikke tåle tanken om at miste min egen søster, og det er frygtelig uretfærdigt, at Mette skal undvære sin bror resten af hendes liv. Hverken en halvtredser eller voodoo kan få ham tilbage, men hvis et bidrag indirekte kan medvirke til, at en anden kan beholde sin søster eller bror, er det meget værd.

I morgen den 19/10 er det et år siden Peter døde. Hvis du vil klikke på linket og give et bidrag, vil vi være taknemmelige.

@ N ~ tomorrow it will be one year since my friend Peter lost his battle against cancer. His sister Mette is doing a fund-raiser - that is what this post is about.

I will be making a donation, and I will also be planting some daffodil bulbs in my garden. They will be for you (and your Mom)

2 comments:

N said...

Mom & I thank you! Well, I thank you on her behalf, 'cause it would be kind of freaky if she popped up in ghost form to thank you, wouldn't it? And my thoughts are with you, Mette and her family...never an easy time...

The Blogless Sister said...

She would be more than welcome to haunt my garden for a while, of course.
Thanks; I know you know how hard it is for them