Wednesday 20 January 2010

Stadig vinter

I bussen på vej til arbejde havde jeg glæden og fornøjelsen af at høre 2 passagerer brokke sig over vejret. Essensen syntes at være, at "nu har vi jo haft hvid jul, så nu må det godt forsvinde".  Men altså. Det er jo januar.  Hvis sneen forsvinder nu, bliver den afløst af regn&sjap&gråvejr.  Det er da dejligt for en gangs skyld at have sådan en rigtig, ægte vinter!!  Desuden læste jeg forleden i en gratisavis at sneen virker som lykkepiller, så det må være ganske vist.  Men det er nok ikke alle der er lige modtagelige...

Så lagde jeg også mærke til en pudsig ting - af og til drøner bybusserne gennem byen på vej til en af busgaragerne.  For ikke at give os frysende passagerer ved stoppestederne falske forhåbninger, står der meget betænksomt IKKE I RUTE i "panden" på dem.  I Norge betyder det FORSINKET, og så kunne jeg fnise lidt ved tanken om troskyldige norske turister som på deres færden rundt i Århus ser op til flere busser, som højt og larmende reklamerer med at de er forsinkede.  Os, der til dagligt har vores gang i de gule bybusser, er ikke forbavsede.

3 comments:

Ibs said...

JA! Jeg er helt enig i det med sneen.
Folk brokker sig evigt over den, men det ville de jo også gøre, hvis det pissede ned hele tiden. Sneen gør i det mindste, at her faktisk er lidt lysere.
Øjh mand, om jeg begriber de der 'mennesker'!

The Blogless Sister said...

Rigtig vinter, som da far var barn. Og da vi var børn! Og enhver ved jo, at alternativet kun yderst sjældent er klart vejr og lav sol.

Godt vi er to i byen der er glade :-)

Pernille said...

Det er faktisk rigtigt. Sneen gør at lyset bliver lissom mangedoblet! og det er godt sådan en normalt ret så trist januar