Sunday 26 August 2012

På udflugt


I dag har været en ganske dejlig dag. Jeg har nemlig lavet lige præcis ingenting. Hvis jeg selv skal sige det, er det med hviledagen og ihukommelse af denne, nok den disciplin indenfor kristendommen, jeg behersker allerbedst. Men jeg har faktisk tilbragt ganske mange søndage i mit ansigts sved (det passer! og jeg har en terasse og nogle umådeligt beskidte fødder til at bevise det), så det var en udsøgt fornøjelse for en gangs skyld at kunne gå all in. Kirkegangen nåede jeg ikke, men det kompenserer jeg for næste weekend, når vores nye præst skal ordineres.

(Sidebemærkning: ja, vi får en ny præst her i sognet. Ganske spændende, synes jeg, for hun er nemlig både pige (det er hun'er oftest) og endog også yngre end mig (det er de efterhånden også oftest...). Vores gamle præst havde vi haft længe; han har både døbt og konfirmeret mig, og havde jeg nu gjort noget mere ved det crush jeg havde på hans søn, dengang vi gik i legestue, så havde han muligvis også fået lov til at vie mig.  Med den fart jeg har på, bliver det nok nærmest vores nye præsts efterfølger, der kommer til at varetage dén opgave, men nok om det. Dette er jo ingen kontaktannonce)

Jeg har altså tilbragt ganske meget af dagen med at sove længe, læse, lave hyggemad, læse mere, surfe net, se lidt TV (DR2's temaer om de danske øer er ganske fremragende, og hvis Anders Agger læser med her, så er dette indlæg måske alligevel en slags kontaktannonce, for hvor har den mand dog en deeeeejlig stemme. Hej Anders *vinke*)

Men det var også aldeles nødvendigt med lidt gedigen afslapning, for i går var jeg på heldagsudflugt med Starup Forsamlingshus. Cirkusrevyen kaldte, og en hel busfuld af mennesker drog afsted klokken 09:15 sharp(-ish) og vi var først hjemme lidt over midnat.


Forsamlingshus-udflugter er kendetegnet ved rigelige mængder kaffe, op til flere snack- og spisepauser, måske en liden øl, og i hvert fald højt humør og godt selskab.

Og nu siger jeg ikke, at der på hjemturen var nogle, der var i højere humør end andre. Og heller ikke, at  X factor måske har støvsuget landet for uopdagede talenter. Jeg siger blot, at "Hvalen Hvalborg" udsat for heliumballon ikke lige er noget, jeg har hørt så frygtelig mange gange før.

Det var en god tur! :-)   Tak til dem, der havde arrangeret det hele!

NB - jeg var ikke afsted med en flok forbrydere. De sorte bjælker er indsat af hensyn til privatlivets fred. Dem, der er med på billedet, ved godt selv hvem de er. (Og det gør dem, der sad ved siden af, også...)

UDTUREN

HJEMTUREN



No comments: