Saturday 17 November 2012

Har De flexet Deres Glædesmuskel i dag?

Glædesmusklen.

M-hmmm. Vidste du, at du havde sådan én?

Udtrykket stammer fra en facebook-"samtale" jeg havde med Kong Mor her til aften, mens jeg var ved at bage kiks. Kong Mor er en af de få, jeg allernådigst har sluppet ind på min facebook venneliste uden sådan rigtigt at kende hende i virkeligheden (endnu!).  For næsten et år siden havde hun nemlig en give-away på sin blog - og jeg vandt den ikke, men fik tilsendt en trøstepræmie (som jeg skrev om HER) fordi hun havde læst med på min blog, og godt kunne fornemme at jeg trængte til opmuntring.  Sådan et menneske vil jeg gerne være venner med.

Random acts of kindness.

Det kom sig af, at jeg bare er den mega-gode date (sagt i al beskedenhed). Når ikke jeg stiller med læber på størrelse med et andenæb, eller kommer for sent og kæderyger 10 smøger på en halv time (er sket engang, men det var i et tidligere liv), så er jeg faktisk bare ren bonus, selv om jeg ikke gider være kærester. 

I morgen er det nemlig min tyske kaffe-date's fødselsdag (kan I huske ham der lærte mig forskellen på en grævling og en gravhund? yes, ham. Og nej, vi skal ikke være kærester. HELLER ikke hvis du spørger ham).  Som relativt nytilflyttet borger i smilets land har han ikke, så vidt jeg ved, verdens største omgangskreds. Og ikke nogen, der holder fest for ham, i hvert fald.   Og det tåler jeg dårligt. Alle bør, på deres fødselsdag, have mindst én person der vifter dem irriterende om næsen med et flag og piv-falsker sig gennem et eller flere vers af en eller anden fødselsdagssang.

Så det er dét jeg skal i morgen. Og det bliver ikke kønt, for min sang er generelt ikke noget, andre bør udsættes for. Men det er venligt ment. Og kiksene er hjemmebagt, med kærlighed venlighed og ufordøjelige hørfrø.  (Til dem der tænker, hvorfor fa'en lige KIKS?, så er det noget med en intern joke)

Og så var det, at jeg, efter at have reddet bagværket fra at brænde på, kom til at skrive, at man skulle strække sin glædesmuskel hver dag. Og straks efter kunne se, hvor umådelig sjofelt det så ud på skrift. Men heldigvis forstod hun præcis, hvad jeg mente. Man skal udnytte sin kapacitet for glæde. Max!

Så jeg håber, han bliver glad. Og også lidt, at det ikke viser sig, en eller anden langbenet blondine har fået samme idé som mig, bare med start ved midnatstid, og med noget lidt andet end flag & kiks. For så får I endnu et selvudleverende blogindlæg i morgen :-)



@ N ~  I am a good egg. I try to be, at least. And when I'm not sporting the duck-lip-look, I'm a bloody marvellous date.  Good fun, can hold a drink, and even when the date isn't anywhere near boyfriend potential, I deliver home baked goods. Sometimes.

Reason is this: I went on a coffee date with a German guy a few weeks ago. The one I told I wanted a badger, remember?  Anyway, it's his birthday tomorrow. And he told me he didn't have any plans for the day. As in, zero birthday-related activities.  I know he doesn't have a huge circle of friends; he hasn't lived in Denmark for that many years and I think it's mostly acquaintances. So no birthday party, it would seem.

But that won't do at all. Everyone should, on their birthday, have at least one person singing the birthday song out of tune to them. Wave a flag at them. Hug them and say congratulations.

So tomorrow, that person will be me. And I'm bringing homemade crackers (we have this internal joke about crackers; that's why). And hoping he didn't pick up some long legged blonde last night who has been giving him a very special birthday gift since midnight because if so, that will be another embarrassing blog post right there :-)   

~

1 comment:

Kong Mor said...

Og Kongen takker ydmygst! ;)
I lige måde! Er jo også blevet stalked på Google earth måden så det kan vel gå lige op? ;)