Monday 5 November 2012

Isambard

Her hvor jeg arbejder, kigger jeg direkte ud på togene. For en lille nørd som mig er det virkelig skønt; jeg kan ikke sige mig fri for at komme med et lille gisp af begejstring, når et særlig fint lokomotiv kører forbi.

Dagens foto er ikke taget fra mit vindue, desværre - det er fra en smuk forårsdag i 1982, og til de interesserede kan jeg fortælle, at det er taget på strækningen mellem Laurbjerg og Lerbjerg (hvis andre nogen skulle være i tvivl, er det mellem Langå og Hadsten). Fotografen er en af mine bedste venner, med hvem jeg (alt for sjældent) afholder sagnomspundne Isambard-parties. Oh yes.


Billedet er bragt med tilladelse, og må ikke kopieres herfra
~ copy/use of this photo is not permitted ~

Hvis jeg nogensinde forvilder mig ind på Jernbanemuseet i Odense (og guderne må vide hvorfor jeg ikke har været der endnu - som en af de højt skattede pendlere får jeg endog rabat på indgangen), så kan I bare vente jer. Det bliver et billedspam af en anden verden.

Foreløbig må I nøjes med dette MY. Er det ikke en fryd for øjet?

PS - hvis nogen kan gætte, hvorfor det hedder Isambard party, så får I en præmie.

@ N ~ I do have "goodies" for you, in the form of "tales from the frontier". However, it does need careful writing, revision, and re-wording before I can publish it without risking anyone recognizing themselves (one never knows with this interwebz).

In the meantime, enjoy this photo of a typical Danish train, anno domini 1982. Taken by one of my best friends - I am very fortunate in that I have lots of different friends with different backgrounds/ages/etc.; this particular one is a gold mine of trivia (especially train related facts, but also history, geography and etymology - a word I learned from him, by the way).  I don't see him often enough but when we do get together over a pizza and a beer, it's never ever boring. We call these little get-togethers "Isambard parties". And if you, or any other reader for that matter, can guess why it's called an Isambard party, there's a prize :-)

4 comments:

Lisa said...

Har det noget meeeeeeed Isam B at gøre, monstro?

Lisa said...

Det har det så ikke alligevel... Google er min ven og fortæller mig, at tognørderiet ingen grænser har.
Great Western Railway :)

The Blogless Sister said...

Ha ha, Lisa, dit 2. gæt var i vinkel, men første gæt var nu heller ikke helt ved siden af :-) Jeg må lige lægge hovedet i blød, og se om jeg så rent faktisk kan finde på en præmie (havde ikke forventet at det ville komme SÅ vidt, jo :-)

Stay tuned (men det tager nok lige nogle dage)

Lisa said...

A venter i spænding ;)