Monday 1 July 2013

Gid du var i Skanderborg

Der er folk i min vennekreds, som af og til begræder, at de ikke har mand/kone/barn/familie osv.  Af og til tænker jeg også, at det ville være rart at have Nogen (totally available for dates, hej-hej). Men der er som bekendt fordele og ulemper ved alting.

En af de meget store fordele ved at der ikke er Nogen, som venter derhjemme (eller skal afhentes) er, at man er fri til at tage imod middagsinvitationer af den mere spontane slags.

Min aftensmad i dag bestod således af 2 røde med brød (og en cocio, naturligvis), indtaget ved pølsevognen ved Skanderborg station i selskab med min nye ven signalmanden. Ham plejer jeg ellers mest at møde, når jeg skifter tog om morgenen - han står gerne og ryger ud af vinduet til signalrummet, når han er ved at afslutte en nattevagt - men nu rendte jeg lige inde i ham da vi begge var på vej hjem. Og hvorfor så ikke?

Der findes som sagt fordele ved alt - og nye venner alle mulige steder (dette blogindlæg er således dedikeret til Bent, Dennis og Karin fra mit nye stamsted i Kbh - de læser nu garanteret ikke med her)  - og med lidt held får jeg nu ekstra god tog-karma og kommer aldrig mere for sent på arbejde :-)


@ N ~ just a quick "peep" to say hi.  I haven't been writing much lately (drained), and the letter I promised you has been sitting on my desk for a week before I finally got round to posting it. But, you know, things are picking up and my summer holidays are but 9 working days away.

Today, I had an impromptu "dinner" invitation.  In the mornings, when I change trains, I sometimes chat to one of the signal men (that's what I call the guys working in the signal room; they definitely have a fancier job title than that but I'm not sure what it is. Signal man - the meaning is clear).  When he is finishing his night shift, he usually stands by an open window smoking a cigarette around the time my train comes in, so we've said hi a few times, talked summer holiday plans, etc.

I rarely see him in the afternoon, but today he finished a shift just as I was changing trains on my way home.  So we made a quick decision and went over to the hotdog stand next to the station :-)  Excellent fun. I am quite sure this will do my "train karma" no end of good. 

No comments: