Sunday 6 May 2012

Havedagbog, starten af maj

Det første som flyttede ind i min nye have var rabarber. De var også de første beboere i haven i Århus, som blev nedlagt og tilsået med græs sidste weekend. I sin tid kom de fra min venindes have og i de fem år, de havde boet hos mig, havde de udviklet rødder så tykke som min underarm. Ikke specielt lette at grave op, skulle jeg hilse og sige.

Nu står de i et hjørne af haven her og bliver vandet og passet efter alle kunstens regler. Som det ses af det andet billede, er der foreløbig ikke meget andet at passe. Jeg vil gerne lave terrasse i år, så græs i sensommeren, og så komme i gang med bede osv. til næste år.

Krukkehaven er til gengæld blevet udvidet med to store potter med krydderurter. Den perfekte indflyttergave fra familien Hittemis :-)

Håber du også har haft en dejlig weekend!

No comments: