Wednesday 8 May 2013

Arveligt belastet

Moder: jeg synes, det er træls at tage billeder. Når jeg er ude at opleve noget, kan jeg godt lide bare at koncentrere mig om dét, og ikke om at skulle forevige hele tiden.

Mig: ... og du har netop købt nyt digitalkamera fordi...?

Moder: ja, det er da for, at jeg kan få taget nogle billeder.


.

Man kan ikke sætte en finger på min mors ræsonnementer.  


@ N ~ more or less verbatim conversation with my mom earlier today:

Mother dear:  I don't like taking pictures. When I travel, I like to concentrate on what I'm doing and not having to remember to snap pictures of this and that.

Me:  -  and you just bought a new camera because ...?

Mother dear: why, so I can take some pictures when we go to Sweden, of course.


You cannot fault her logic.

(And you wouldn't believe how many people say I'm soooo much like my mother :-)

No comments: