Sunday 7 June 2015

Stuff I did when I wasn't here, part 1: travelled to a parallel universe


I september var jeg i Hamburg med en flok fra arbejdet. Det var ræddi, ræddi sjaw, og en øjenåbner på mange planer. Først fandt jeg ud af, at Louboutin-sko koster lige så meget som serviceeftersynet på min bil. Så blev jeg tipsy i champagne midt om eftermiddagen (der var tynde strimler af appelsinskal i!  Nom nom nom!) (og en lækker bartender - altså ikke i glasset, men bag baren) (helt sikkert gay, men pyt) (...)  Så var vi ude at spise på Die Bank, hvor denne fine mand pryder en af væggene....


Og SÅ gik vi på Hofbräuhaus. Da vi kom ind lagde jeg godt mærke til nogle personer i Tyroleroutfit, men jeg troede bare det var personalet.

Men det var det ikke!  En lille ekspedition ud til dametoilettet gik via dansegulvet, og de var ALLE SAMMEN, næsten, iført Heidikjoler og Lederhosen. Det var helt fantastisk! Som at være steget igennem en magisk portal og pludselig befinde sig i et helt andet univers. Jeg døde næsten af begejstring over al denne tyske entusiasme.





Den unge mand i det fine outfit nedenfor har jeg en date med til næste september. Jeg kan ganske vist ikke huske hvad han hedder, eller præcis hvilken dato, men det skal nok gå alt sammen. Vores forhold var kort og følelsesfuldt - jeg spurgte om jeg måtte tage et billede af ham, "weil du siehst ja so fantastisch aus", og i løbet af ganske kort tid svang han mig rundt på dansegulvet så jeg følte mig aldeles i Harzen og det var ganske fortryllende.  "Wir sehen uns nächstes Jahr" aftalte vi, så det er ganske vist. 


Og denne seje dame - hun er fra Dänemark. Det er min kollega, som satte samtlige Mädels til vægs ved at løfte hele 5 ølkrus i én hånd. Jeg var dybt imponeret. Selv kunne jeg ikke styre bare et enkelt; jeg sad og drak suttekop-style med begge hænder på kruset. Og måtte levne over halvdelen...


@ N ~ a little scroll through the pictures on my iphone shows just how remiss I have been in keeping you updated on The Life and Times of a Travelling Spinster (that would be me).

So today I'll share some pics from September last year with you. They're from a weekend in Hamburg with some of my colleagues, and it was the.most.awesome.weekend.ev-ah.

The amazing people that I work with let me tag along with them to a shop that sold Louboutin stiletto shoes. A pair of those cost exactly the same as having my car serviced, and I absolutely cannot walk in them. Amazing stuff.  Then they got me tipsy on champagne in the middle of the afternoon - I took to it like a duck to water - and I did some serious flirting with the bartender (gay as a picnic basket of course; they're always the best flirts).  In the evening we went to a cool restaurant and after dinner we went to the Hofbräuhaus for some serious beer.  The pic above is one of my colleagues who could easily get a job there - 5 beer steins in one hand! I'm ashamed to say I couldn't even lift one; at least not in a controlled manner.  Drinking beer, sippy-cup style, is a new level of coolness for me....

And the people there - fantastisch!!  Most of them were in Tyroler outfits, and they were having a great time. Walking across the dance floor felt like entering a parallel universe. I very nearly died of enthusiasm.

The guy posing in one of the pictures took me dancing, and we have a date for next September which I am very much looking forward to.  If only I could remember his name. And the exact date. But no matter, it's a date. Definitely :-)





No comments: