Sunday 25 September 2016

Uden Dig (en alternativ version)

(Blog post in Danish - as it is a re-writing of a Danish song, so won't make much sense in English anyway. So international reader(s), please come back some other day :-)



Sommeren 2016 har været lidt mangelfuld på visse områder. Solskin og kys, for eksempel. En af min veninder bemærkede, at ikke alene føles det som om alting er i flux; mange af sommerens danske hits har også været sådan lidt i mol.  En anden veninde introducerede mig for Maja og De Sarte Sjæle ... og så begyndte jeg at tænke lidt. For det er en fin lille sang, men her - 25 år efter at Spice Girls slog igennem - er der generelt lidt langt til  "I'll tell you what I want, what I really really want" i mine højttalere pt.

Så jeg drak vin, og med lidt lyrisk inspiration og assistance fra min veninde endte vi med denne alternative udgave. Fordi, mænd. Vi kan jo godt Uden Dig. Vi vil muligvis helst MED Dig. Men vi kan godt Uden.

(Og til min seneste, hvis du meget mod forventning læser med - neeeej, den er ikke til/om/pga dig. Undtagen næst-sidste linje. Dén er.)

Så hermed, til fri afbenyttelse og fællessang. De originale tekster kan ses i videoen ovenfor, og her er den alternative. Og jeg håber det er okay med Maja.

Der er nye beskeder på min telefon
Den ringer men jeg gider ikke tale med nogen
Jeg vil bare sidde derhjemme og tænke på dig
Det hele er noget lort
Det hele er noget rod
Det hele flyder over i mit hoved
Nej vent lidt - det' OK - uden dig

Jeg skipper kuren og jeg dropper at æde skyr
Det' nemlig ligemeget hvad jeg så end gør
Snører sko, finder nøgle, slukker lys
Låser døren
Jeg er lige gået forbi din lejlighed
Det var okay i og for sig
Jeg har spildt alt for meget tid
Det' sgu fint nok uden dig
Jeg gik ned ad gader hvor vi har gået
Og haft det så sjovt du og jeg
Jeg spørger mig selv, går jeg glip af noget
Det bli'r heldigvis et nej

Hurra for min arrogance
Du fik jo verdens bedste chance
Men du viste dig at være et kiks
Jeg smiler bredere fra dag til dag
Jeg ved der ik' er noget nag tilbage
Nogle gange hjælper det at drikke vin

Jeg er kommet så utrolig langt videre
Mens du sidder og bli'r ældre og grimmere
Du har lang vej hjem
Og så det ikke engang hjem til MIG

Jeg vil gerne gå over til din lejlighed
Det' da okay i og for sig
Men der er ikke noget der
Jeg skal videre uden dig
Jeg går på de gader vi ik' har gået
Og ser på verden uden dig
Har Medina monstro fat i noget?
Musikken den er kun for mig
Jeg ta'r en taxa ind til Andys Bar
Og ser hvad København nu har
Der skal drik's mange mange flere drinks
Muligvis på Bobi Bar
Og tiden er gået
Og dagene er gode
Og jeg ved det ikke kan undgås
Pludselig står du der med en anden som så si'r
Øv, du er hende den seje 

Jeg ku' godt gå over til din lejlighed
Men hva' fa'en skulle jeg der
Der er så mange andre mænd
Så jeg tror bare jeg la'r være
Der ligger en verden for vores fødder
Den venter faktisk kun på mig
Jeg spø'r mig selv, hvad venter jeg på
Nu indta'r jeg den uden dig
Du må selv gå over til din lejlighed
Den er ikke noget for mig
Vi to var ikke spild af tid
Men jeg ka' sagtens uden dig


1 comment:

Pernille said...

Jeg synes faktisk at din version er uendeligt meget bedre end den oprindelige.
Tusind kys og knus indtil vi ses igen.