Saturday 9 October 2010

Jord til bord-agtig

Årh hvor en rar dag det har været i dag. En rigtig fridag! Jeg fik endelig endelig rodet lidt i haven, for første gang i flere måneder (det ser ikke pænt ud nu - bare lidt mindre forsømt). Og fik et lille bonderøvs-kick da jeg tømte kompostbeholderen - mine fine, fine orme har lavet kartoffelskræller, blomsterbuketter og døde potteplanter om til den allerfineste muld, lige til at sprede ud på bedene i køkkenhaven. Jeg var så STOLT!! :-)  Ja ja, jeg ved godt det hører lidt hjemme i tumpekategorien.

Det gør også dette her - ugens absolut eneste indsats på den huslige front:

fra kaos:


til lige linier:

Huset flyder - men håndklæderne ligger virkelig pænt.
Jeg overvejede at lade skabet stå åbent (så man kan
se det), men så kan man ikke komme ind på badeværelset...

I know. Ynkeligt. På den dér Toffifee-reklame-agtige måde.

Til gengæld har jeg også fået årets jordskokke-høst i hus. Det var bare et forsøg, og jeg er da egentlig glad for at jeg ikke har baseret vinterens overlevelse på dem. Egentlig lidt tumpet at høste dem i dag, for aftensmaden stod allerede og putrede på komfuret (iransk, så den skulle jo have nogen timer) og i morgen skal vi til bryllup - HURRA - og resterne fra i dag holder helt sikkert til mandag, så det bliver tidligst tirsdag, jeg får lavet noget med dem. 

2 comments:

Pernille said...

jeg håber du har ordentligt styr på de der jordskokker (siger hende der blev overmandet af dem) og så elsker jeg i øvrigt før og efterbilleder af rod :-D

The Blogless Sister said...

Oh jæs - min veninde flyttede nemlig ind i en have der var, skal vi bare kalde det VELSIGNET med jordskokker. Så da Nabo gav mig et par knolde og sagde "de skal bare i et af dine bede, så går det rigtig fint" nikkede jeg venligt og tænkte i mit stille sind, at han nok aldrig havde siddet og SIET havejord for at fjerne skokker...