Tuesday 31 May 2011

Sommerferieovervejelser og -definitioner

Forleden sagde jeg sådan lidt ud i luften: "Jeg trænger egentlig snart til at komme til Norge igen; gad vide om man skulle tage derop i sommerferien?"


Hvortil min kollega udbrød: "Altså, efter min opfattelse kan en sommerferie pr. definition ikke gå nordpå".


Gnæk. Godt jeg blev revet ud af dén vildfarelse. Desværre bringer dette nyerhvervede faktum antallet af sommerferier jeg har været på i hele mit 34-årige liv ned på cirka 5...


Ikke desto mindre går jeg og tænker lidt sommerferie. Eller bare ferie. For der er mange mange steder her i Danmarks nabolag jeg gerne vil besøge, bare i en forlænget weekend.


Norge - giver sig selv. La familia, venner, Gjendekjeks, osv.
Sverige - oh, den der giver mig en billet til Gotland bliver øjeblikkeligt min ven. Og Göteborg, som lever lidt i skyggen af Stockholm og Malmö og Liseberg - virkelig en dejlig by som absolut tåler gensyn.  (Nu vi er ved Västra Götaland og hvordan du bliver min ven, så  ville en billet til Götakanalen virkelig give point. Men det må blive i et andet, lidt rigere liv.)
Danmark - åh, alle de steder i lille Dannevang jeg gerne ville aflægge visit. Højt på listen står Ærø, og Tåsinge, og hvis nogen har en båd så vi kan futte lidt rundt til resten af sy'fynske øhav ville det heller ikke være af vejen. Man kunne også tage til Læsø og syde salt og spise fisk. Sidste år var jeg i Nordjylland og på Mors og det kan godt anbefales, men står så ikke på listen i år.
Tyskland - for det er da en slags sydpå, ikke?  Lübeck, for Sif har sat mig griller i hovedet. Hamburg, fordi den er meget mere end bare Elb-tunnellen. Og et eller andet hyggeligt sted ved Flensburgfjorden, for der kørte jeg engang forbi og der var mægtig hyggeligt.


Ej, det ser lidt irriterende ud, det der farvelade. Men det bliver stående; der ligger op til flere minutters overspringshandlinger bag de kulørte farver.


Hvor skal du hen på sommerferie?


@N, still alive? :-)

No comments: