Sunday 17 July 2011

Fin-des-vacances blues and a Spy Game

Søndag aften. Sidste feriedag. Regnen har øset ned; perfekt biograf-vejr. Farvel til ferie, og farvel til Harry Potter.  Der er ikke noget mere vidunderligt end at læse en skøn bog og vide, at den er starten på en lang serie = masser af vidunderlige læsetimer forude - og på samme måde, ikke noget mere trist end at nå til "THE END" på den sidste side i den allersidste bog.  Og også lidt trist at nå til sidste film i en serie.  Så jeg slog min ferie-blues og Potter-blues sammen, og da jeg kom hjem bagte jeg en Hirtshals-kringle, og nu er jeg glad-agtig igen!


Hvordan blev den så, ferien?  God, faktisk.  Jeg fik IKKE besøgt så mange venner som jeg havde tænkt mig. Den usle samvittighed over dét er dermed intakt. Men nogen fik jeg set, og skønt var det. Til gengæld fik jeg en del mere fra hånden, end jeg havde turdet håbe på, så sommerferien 2011 vil gå over i historien som DIY-ferien over dem alle. Jeg har fået flyttet rundt, både på fysisk rod og det inde i hovedet, og jeg har (mellem de gør-det-selv'ske energiudladninger) fået daset.


Nu kalder hverdagen og arbejdet igen; jeg tillader mig at håbe på en rolig opstart så batterierne ikke bliver afladet alt for hurtigt.  Og så satser jeg på mere regelmæssig blogging - det' du da gla' for, ikk'?


Nå. Men. Jeg ville bare sige hej, og god ferie hvis du først påbegynder din nu.  Og så til det dér Spy Game: i løbet af feriens surferi kom jeg nemlig over en side, hvor en-eller-anden skrev et-eller-andet om hvordan man finder sit perfekte spionnavn (kan desværre ikke huske hvor, sorry).  Der er 2 måder:
1/ navnet på en person i den sidste film du så + det sidste du har spist
2/ dit yndlingskrydderi + sidste feriested


Mine spionnavne er så:


1/Kate Kringle (lyder lidt juleagtigt, faktisk. Nær slægtning til Kris Kringle)
2/Saffron America (now that is cool! OK - USA var jo for at arbejde, men jeg holdt da også lidt ferie...i weekenderne :-)


Hvad er dit spionnavn?


@ N ~ last vacation day. Tomorrow, the office beckons again. I had ze blues, and it was raining, so I decided to lump all the sad things together and went to the movies to get my final Harry Potter-dose.  I remember the first time I read The Philosopher's Stone. Oh, the joy of reading a really good book and knowing there are many more to come.  And, similarly, oh, the dread of turning the final page of the last booking and knowing that after the "THE END" you will have to look elsewhere for your daily dose of magic. This applies to  all books, of course. Not just JK Rowling's :-)


Then I came home and baked a cake which is called a "kringle" in Danish; no idea what it's called in English but OMG, it was good!  And that reminded me of a "Spy Game" I read about somewhere on the interwebz the other day - I forget most of it, but not the part about how you devise your perfect Spy Name.  There are 2 methods:


1/the name of a character in the last movie you watched + the last thing you ate


(mine would be Kate Kringle, which sounds wonderfully Christmassy!)


or


2/your favourite spice + the last place you went on holiday


(mine is very cool indeed - Saffron America.  I do count America as my last holiday destination as I didn't leave Denmark this time. Also, it sounds awesome so I allow myself a bit of creativity ;-)


Au revoir, Severus Snape
(sorry. It's Alan Rickman's voice. I cannot help it.)

4 comments:

Malou Klidmoster said...

Ha, men jeg kan så bryste mig af at jeg var en ad dem du liiiiiige nåede at se ;-)

Tusind tak for stikkelsbær - de skal koges til guffenuf om lidt.

Glad hilsen fra
spion Vanilla Tallinn

The Blogless Sister said...

Vanilla Tallinn - slet ikke dårligt!!

Nadia said...

Sen Bagel - Tjo... Det går vel an?
Ellers bliver det Bacon Berlin. Eller bare BB i daglig tale.

(Og jo, vi ved jo allesammen, at bacon er et krydderi!)

The Blogless Sister said...

Bacon er absolut et krydderi.

Da jeg var i USA var der en der nævnte bacon powder for mig - jeg var helt overrasket; fandtes det virkelig?? Turns out hun talte om bakin' powder. Ak ja.