Thursday 2 February 2012

Kyndelmisse

Jeg skal love for at den slår sin knude i dag. -11 grader lige her. Brrrr!  I gamle dage skulle man gerne have halvdelen af vinterforrådet tilbage nu; jeg gjorde status over glassene med hjemmelavet marmelade i går og har mere end halvdelen tilbage. Desværre har jeg været en kegle til at sætte etiketter på, så det er lidt en syrpriis hvad der helt eksakt befinder sig i glassene. Rigelig sukker, i hvert fald.


Noget andet der gjorde knuder i dag var den offentlige transport. På min vej til arbejde skifter jeg tog i enten Skanderborg eller Århus. I 9 ud af 10 tilfælde er Skanderborg det sikreste valg; i hvert fald når målet er at komme på arbejde til tiden. I dag, Kyndelmissedagen, var så den 10. dag. Jeg afmønstrede det gode tog "Landsoldaten" som gik præcis til tiden. Dét var en fejl. Det efterfølgende regionaltog var 20 minutter forsinket,  og da det endelig tøffede ind på stationen viste det sig at bestå af kun 1 togsæt mod normalt 2 - så jeg kunne slet ikke komme ind i det. Næste tog var et intercity som var sølle 70 minutter forsinket, og næste tog igen var aflyst.


Øv.


Ud og med bussen (igen). Denne gang desværre ikke i selskab med Niklas Poulsens kæreste. Og dog, måske alligevel. Hvis blondinen fra sidst har droppet ham, og han er begyndt at date en køn, mørkhåret pige, så kan det da godt være. Problemet var bare, at hun snakkede løs på et sprog af anden herkomst end dansk, og det er så umådelig svært at lytte til andre folks samtaler, når de gør det.


Øv.


Hjemad gik alt dog til tiden,  og min mor har disket op med hjemmebagt brød.


Hurra!


@ N ~ it took me 2.5hrs to get to work today. Signal problems, cancelled trains, fewer-carriages-than-normal and all sorts of fun.


Today is groundhog day - it has been quite a nice day here, and cold.   It is also Candlemass, which is not very well known, but is "a tribute to God's glory". 


How has your day been? Did the groundhog see his shadow?  

2 comments:

Vera said...

Hvor har du en god blog - meget interessant læsning. Skal helt sikkert følge dig fremover;)

The Blogless Sister said...

Tusind tak Vera!