Tuesday 25 December 2012

Christmas Tree Magic

Aaah - jeg har sovet i 10 timer i nat. Hvor fantastisk er det ikke lige. Nu ligger jeg og nyder synet af mit Juletræ - og synet af jeres

Jeg skrev nemlig på Facebook om mine venner gad at lægge billeder på af deres Juletræer, og det var der heldigvis mange, der gad - både i ind- og udland. Jeg holder af ALLE Juletræer, og jeg synes det er helt fantastisk at se, hvor forskellige de er.

Der er træer fra Danmark, Færøerne, USA, Frankrig, Rumænien, og mere Danmark. De er alle sammen skønne og magiske.

En af mine venner skrev i øvrigt om en tradition, som jeg synes er så fantastisk, at jeg vil dele den med jer: hvert år udvælger deres børn en "årskugle" -enten fra en butik, eller fra et julemarked, eller fra en ferie eller noget andet. Når de så engang flytter hjemmefra, har de allerede en kasse med julepynt, der er fyldt med minder. Genial idé, hvis du spørger mig - må utvivlsomt gerne kopieres.

- Hvis du gerne vil have dit træ med, så mail det til mig (tbs2810 snabela gmail punktum com) eller smæk det på Facebook. Man kan ikke rigtig få for meget :-)



@ N ~ Christmas Trees from around the world - most of them posted on my Facebook wall by sweet friends. A few snapped by me, not necessarily this year. I love how different the trees are - and notice how every single one of them emanates Christmas magic :-)

They're from all over - the US, the Faroe Islands, France (with a hint of Ukraine), Rumania, Denmark (one with a hint of Norway)

One of my friends, who posted pics of his tree on my Facebook wall, told me of a wonderful tradition they have in his family: every year, each child chooses a special Christmas tree ornament. Either from a Christmas market, or they find something when they're on vacation, or just from a shop. Then, when they grow up and leave home, they have a box of Christmas decorations, full of special memories.  I think it's the loveliest idea (I already do this for myself) - and if I ever have kids, I will totally do this.  
Feel free to copycat his idea :-)

I'll keep updating this post; if you want your tree included, e-mail me (tbs2810 -at- gmail dot com)




















No comments: