Sunday 13 October 2013

Sommerhus-weekend


Aaah - er netop landet i egen sofa efter uforligneligt skøn, hyggelig, doven og afslappende weekend i sommerhus på Nordfyn sammen med Familien Hittemis.

Det tog lidt tid at komme derover - Lille Blå kører ganske vist med lynets hast, men mod uheld på Vejlefjordbroen kæmper selv alverdens hestekræfter forgæves.  Så der opholdt vi os i en lille times tid, mens vi flyttede os for udrykningskøretøjer der kom både højre og venstre om. Det med højre om, det forstår jeg godt - det var nødsporet - men der kom også et par stykker op mellem venstre og midterste bane, og det var et værre mas for dem at komme igennem (i den forbindelse er sådan en som Lille Blå ganske fiks - den kan faktisk nærmest holde på tværs af en kørebane, så det er let lige at smutte ind bag en lastbil, så indsatslederen kan komme forbi). Så det undrede mig lidt, at nogle af dem valgte dén vej, når nu der faktisk ikke holdt en eneste idiot i nødsporet.  Hm. Nå, nok om det.

Men vi nåede fint frem, og straks efter ankomsten blev jeg installeret i nærheden af brændeovnen og fik et glas rom & cola i hånden, og så blev alting ellers bare bedre og bedre derfra.  Eneste ting på agendaen var afslapning, og jeg er stolt over at kunne sige, at det lykkedes til fulde. 

Nå ja - og så fik jeg også årets sidste badetur. Nøj, det var vikingeagtigt (men SKØNT!!). Der er vist ingen vinterbader gemt i mit ellers så omfangsrige legeme ...

@ N ~pics from this weekend. Stayed at a summer house with friends. Consumed rum&coke, red wine, hot cocoa, and good food. Managed to squeeze in several naps AND went for a quick swim (well - dip...) on the beach. I do have the pics to prove that, but not on my own camera so you'll just have to take my word for it :-)






2 minutters gyngetur om dagen kan forebygge depressioner. 
Det er sandt!! :-)

Til en sommerhusweekend hører varm kakao med
flødeskum, og hjemmebagte boller med rigelige
mængder SMØR.

Jeg blev så udmattet efter indtagelsen af dette
festmåltid, at jeg lige måtte have halvanden 
times middagslur ...

1 comment:

Ibs said...

Gynger er det bedste! Sammen med afslapning. Og smør. Og venner. Årh <3