Thursday 17 October 2013

Nu kan man vist godt tillade sig at gå i seng

I kender godt de der dage, hvor man ser på uret og bliver endog særdeles overrasket over, at det ikke engang er sengetid for 2-årige endnu, og man var ellers liiige klar til at krybe til køjs?

Yes, sådan en dag (eller rettere, sådan en aften) er det.  Og så begynder en hårfin balancegang, for giver man efter får man måske nok et par timers søvn, men så vågner man (læs: jeg) ved 23-tiden, relativt kvik men desværre med nedslående resultater næste dag. Så kunsten består i at holde sig vågen lidt længere, men ikke så meget længere at trætheden på mystisk vis fordamper.

Som regel læser jeg bøger, men ikke lige i aften. I aften quizzer jeg mig selv i USA's forenede stater, igen-igen-igen.  Der er en umådelig god tilfredshedsfølelse i at klikke på den rigtige lille plet, når der spørges "where is Rhode Island?"

... eller er jeg bare en tabernar?  Uanset hvad så har jeg scoret rigtigt 3 gange i streg nu (indsæt selv ulidelig prale-smiley), og det må så betyde, at jeg roligt kan lukke ned for i aften.

Hvis jeg får et mere spændende liv at blogge om, vender jeg nok tilbage i morgen.


@ N ~ I've been wanting to go to bed since around 7PM this evening - but I know that will only result in me waking up around midnight, feeling rather awake - and completely rotten tomorrow morning. So right now I'm walking the fine line between keeping myself awake just a little longer, but not so long as for the sleepiness to go away. It is a very fine line indeed.

Normally I'd read, but not tonight - so I've taken an internet quiz and am patting myself on the back because I can now point out ... Delaware. And Kentucky.  And Oregon :-)

Aren't you glad I have a blog so you can all see just how fascinating my life is?

No? Yes?  ....hello?

Oh, well. It's nearly 9 now.  Lights out.

No comments: