Sunday 29 December 2013

Fra sofarækken

Jeg mener at have læst, at det i år er en "medarbejderjul" - altså, fordi julehelligdagene ligger på hverdage (omvendt er det en "arbejdsgiverjul" når de falder i weekenden). I år en særlig god en af slagsen, fordi man ved brug af relativt få feriedage kan få en gooood, laaaaang Juleferie.

Da jeg er en uhyre pligtopfyldende medarbejder har jeg valgt at kompensere en smule ved at indarbejde en art "arbejdsgiver-forkølelse" i min ferie. Sagt på en anden måde: Jeg ligger og raller. I min ferie. Sgu.

Raller og raller er måske så meget sagt. Jeg hoster og hoster, så min hjerne rasler løs, og jeg i dén grad lever op til mit kælenavn blandt Kagedåserne, hvor jeg er kendt under kunstnernavnet Tuberkulosen.

Resultat indtil videre: 2 nætter på sofaen, fordi jeg så i det mindste har selskab af det oplyste Juletræ, når jeg vågner om natten.  Julegavebøger - læst. Lånebøger - læst. Daytime television: set (suk) (men i det mindste har der været Downton Abbey). 

Nå ja, og vægtøgning i Julen: 0 gram; det er det eneste tidspunkt på året hvor jeg går imod strømmen. Vægtøgning de sidste 2 dage: 20 kilo; marcipan-og-nougat-sandwiches er gode mod øm hals men gør ikke meget godt for figuren....

@ N  ~ still unwell.  Trying to make it look like I'm being a model employee, using my time off to be sick.  In reality just spending the entire weekend on my couch (even sleeping here because at least then I have the company of the Christmas tree when I wake up coughing in the middle of the night). I've read all the books I got for Christmas, and the ones I borrowed from a friend a few days ago. I've watched too much daytime television. And devised a new favourite sandwich  (slice of nougat between two slices of raw marzipan) which isn't doing my figure any favours.

Nothing else to report.  Now excuse me while I watch "Maid in Manhattan" (Ralph Fiennes is in it. Rawrr)

No comments: