Wednesday 4 December 2013

4 December - all is bright

@ N ~ the weather forecast for tomorrow says storm. Same as on my birthday, except tomorrow I don't have the day off so I actually have to venture out in it.  I'm very much hoping that my train doesn't get stuck somewhere because a tree has fallen on to the tracks.

But for now, it is relatively calm. Outside and in. I was thinking about starting my gingerbread house tonight - the dough is waiting in the fridge and it's taking most of my willpower not to gobble it up raw. I've more than doubled the amount of spices called for in the recipe so I thought maybe it wouldn't taste all that good. But it does ...

I wasn't very busy at work today, so I put a few more baubles on the tree. There can never really be too many, in my humble opinion. But a crucial thing is missing - lights! Turns out the Christmas lights have been appropriated by the Christmas Party Committee - our office Christmas party is this Friday, and we (The Decorators of The Tree) can't have the lights until next week, after the party. Outrage. So I have a plan B which will be executed tomorrow morning ...

                                 
Planning Christmas baking.
Of course, I'll only get about 10% actually done,
so it's important to plan plenty ;-)


                                 
I love how my windows look from the street.


                                 
This year I even have Christmas lights outside
(I didn't really get that far last year)


                                 
When I go to bed in a minute, my little
friend here will be brought inside in preparation
for the storm tomorrow.
I'm being a good little rural person, battening
down hatches and bringing all lightweight items
(and the dustbin) inside so they don't go flying :-)


Jeg har fået en PAKKEKALENDER! Jeg deler den med min makker på arbejdet, og i dag var det min tur til at åbne en pakke. Den var helt klart sendt med særlig tanke på mig - det var en BOG :-)  Rigtig spændende, endda, og jeg er allerede halvvejs igennem den. 

Så aftenens planer om at starte på årets peberkagehus blev lige udskudt til weekenden - der var en sofa og nogle bogstaver, der kaldte.  Så dejen bliver liggende i køleskabet et par dage til (den kalder ellers også på mig, men det er ikke "bag mig, bag mig", men nærmere "æd mig, æd mig"... )

Dejlig hyggelig doven-aften.  Lidt aktiv har jeg dog været - som det gode landlige barn jeg er, har jeg taget alle potentielt løstflyvende genstande og skraldespande ind i garagen, som forberedelse til morgendagens Bodil (fint navn til en storm). Nu bedes I så alle krydse fingre for, at der ikke vælter nogen træer ned over de skinner hvor netop mit tog skal køre. Heller ikke over andre skinner, for den sags skyld.

I frokostpausen i dag hyggede jeg mig med at hænge lige lidt flere kugler på kontorets Juletræ. Der kan aldrig rigtig blive for mange. Men træet har én meget stor mangel: der er ingen lys på!!! Det viste sig, at kontorets samlede beholdning af juletræskæder er blevet annekteret af Julefrokost-komitéen, og de bliver først frigivet efter Julefrokosten som er på fredag.  Det piner mig meget, så nu har jeg lavet en snedig plan B ;-)

1 comment:

N said...

I, too, love the way your window looks and your little outside friend...so pretty! Best of luck weathering the storm...hope it isn't too bad. We are having bright, sunshine filled days, but our highs have only been mid-30'sF and the nights around 20F. I figure if it has to be this frickin' cold, we should at least be able to enjoy some snow! Of course, here in Portland, a scattering of snow is enough to send everyone in to freak out mode and most of the city shuts down (silly gits). So, enjoy the snow for me!