Tuesday 18 March 2014

I clearly need new clothes


Tur-rapport fra Wien, hvor jeg har tilbragt umanerlig dejlig eftermiddag med at indtage talrige kopper kaffe og kun lidt kage (.....) i det dejlige solskinsvejr. Jeg er på vej til Iran -HURRA- og benyttede lige lejligheden til at krydse Østrigs hovedstad af på listen over byer jeg ikke har været i. Det har jeg nu, og det smagte dejligt. 

Eneste lille ting: for et par timer siden lå jeg mageligt henslængt på en parkbænk og læste, da en lille pige gik forbi med sin mor, pegede på mig og sagde noget i retning af "vielleicht hat sie auch kein zu Hause?"

Ligner åbenbart en hjemløs. 


@N ~ have spent lovely sunny afternoon in Vienna, en-route to Iran. Have sampled the Viennese coffee, limited my intake of cakes, practiced my German (every time I said "vielen Dank", they replied "you're welcome". Something tells me ze pronunciation needs working on). 

Before going back to the airport I took a pit stop on a park bench to lie down and read. I was quite enjoying myself when a little girl walked past with her mum and I heard her ask (in German obvs.) "perhaps she also doesn't have a home?"

Hmmmm.  Apparently I look like a homeless person. But I'm sure the fashion conscious Iranians will sort me out in no time. Well, I hope so. 

1 comment:

Anonymous said...

Altså, jeg syntes det er så spændende at du er på den hersens rejse. Så meget, at det næsten er lidt pinligt:)

Enjoy!

(Kæft manner, jeg gad godt være med)

Kh Line, Lønneberg