Wednesday 19 March 2014

Iran, je suis arrivée!!

Her er wifi - ikke vanvittig hurtigt, men nok til et hurtigt "prøveindlæg" og et billede af sabzeh; en uundværlig del af nytårsudsmykningen her.

Min første dag har jeg overvejende tilbragt med at hænge ud i en frisørsalon, lytte til damesladder, blive klippet og få ordnet øjenbryn. Men jeg føler mig stadig i ekstrem grad som den noget uelegante kusine fra landet. Næste gang jeg skal herned, skal jeg have de høje hæle og de tætsiddende klude med, og det hele skal i øvrigt være indkøbt i Paris. Så MÅSKE jeg kan følge med de meget chikke damer hernede :-)



@ N ~ quick post to say hi! The internet isn't terribly fast, but it's here. I won't be uploading too many pics though, before I get home.

I spent most of today - my first day here - hanging out at a hairdresser's salon. You will not find a better place for getting to know people. OK so I don't understand half of it, but gossip is sort of universal and I had the greatest time. I also got a haircut and my eyebrows done. Now I just need some new clothes (from Paris, alternatively Tehran) and then maybe I won't look so much like a homeless person someone's poor cousin from the countryside anymore.  Am seriously behind on chic-ness here.

Otherwise, all is well. I'm thoroughly enjoying myself here!

No comments: