Thursday 16 December 2010

Forklaring udbedes

1. Hvorfor kravler ens trusser altid helt op i måsen når man er på vej ned ad Strøget, der går en milliard juleshoppende mennesker lige bag en, og der er zero døråbninger/skumle gyder/steder man lige kan bakke ind og lave den der *snups*,ned-i-knæ,aaaah-bevægelse, der får bemeldte beklædningsgenstand til at opgive termometer-ambitionerne og dække agterspejlet som den skal????

2. Joggere. Motionsløbere. Altså, det er ikke deres eksistens, jeg skal have forklaret; jeg ved godt de er mennesker, som bare bevæger sig noget hurtigere end mig. Det jeg ikke forstår er hvordan de tør? Der var jo GLAT i dag! Glat, som i isslag! Det er jo faaarligt!  Når det er glat, sker der noget med mit legeme. Det er, som om Indre Erna tager fysisk bolig i mig, det bliver mig absolut umuligt at bevæge mig hurtigere end sneglefart (hussnegl, ikke dræber-) og min gangart bliver nærmest krabbende.  Jeg er ved at gå i interessant spagat op til flere gange, og så bliver jeg overhalet af muntert springende vanvidsmennesker, der uden tanke for den livsfare de befinder sig i, pisker hen ad fortovet som var de ambassademedarbejdere der havde spottet Julian Assange i det fjerne.

No comments: