Friday 24 June 2011

Hvor dejligt er det ikke lige

Jeg har ferie fra i dag.


24 dage helt uden agenda (minder lidt om Jul på den måde, incl. glæden). 24 dage, hvor jeg kan være lige præcis så doven eller aktiv som det nu passer mig. Migmigmigmigmig. 24 dage, hvor jeg ikke skal tage en telefon når den ringer, og hvor mails ikke skal besvares inden for 2 timer. Skal naturligvis nok huske at besvare kommentarer ;-)    24 dage, hvor jeg skal besøge de venner jeg har forsømt på det seneste (Martin! Øl!) og 24 dage, hvor jeg ikke behøver at tænke "det må jeg ordne i weekenden" hvis jeg lige får et projekt i hovedet.


Jeg indledte ferien med at købe et æbletræ i gave til mig selv, og i aften skal jeg hælde hyldeblomstsaften på flasker (og formentlig rydde op i fryseren så de kan være der...).


Det tegner godt alt sammen. God weekend


@ N, and my other English-speaking friends who have been terribly neglected lately. I do hope you haven't encountered too many crazy google translations.  I've just been a lazy git and I swearz, I'll try and be a better blogger person from now on :-)


Starting NOW I have 24 days off work. Aaah!  I am free not to pick up the phone when it rings; I do not need to reply to e-mails within 2 hours, and if I want to, I can stay up all night watching chick flicks and eating ice cream.


I decided to celebrate the start of the summer holidays by buying myself a present and am now the proud owner of an apple tree. This evening I will be straining my homemade elderflower cordial and bottling it, and probably re-arranging the contents of my freezer so I have somewhere to store it.


Have a wonderful weekend!



No comments: