Wednesday 7 September 2011

Kopikat

Linda fyrer med jævne mellemrum en rask lille Top 5 af, Anne har en ugentlig top- og trælsheder, og da de damer er yderst læsværdige, kopierer jeg konceptet skamløst og giver hermed op- og nedadvendte tommelfingre til betydningsløse hverdagsfænomener, startende med Fru Hyacinth's velmente og altid korrekte råd til rådvilde bilister:




Jeg vil så nødig gentage mig selv - men du (her taler jeg til bilister i hele verden, og da især dem der færdes på E45 Østjyske Motorvej. Men ikke direkte til mine læsere, som naturligvis er kloge og derfor undtaget fra følgende svada) er irriterende, når du overhaler 1.5km tomt højrespor, fordi du øjner en lastbil i det fjerne. Jaaaa, den kører langsommere end dig. Men 90 km/t er ikke = stillestående; den bevæger sig rent faktisk, og det betyder at det tager dig over.et.minut at komme hen til den og forbi den. I løbet af det minut kan jeg fint nå ind i højresporet, så den rødmossede direktør med det faretruende høje kolesteroltal kan overhale mig i sin potente BMW.  Herefter kan jeg i ro og mag iagttage ham køre tættættæt på din kofanger uden at du fanger budskabet - og på et tidspunkt når vi så frem til den formastelige lastbil og kan overhale den trip-trap-træsko, hvorefter du endelig bekvemmer dig til at trække ind til højre, og jeg får en sort udstødningssky ind i klimaanlægget, når direktøren råber giddy-up til BMW'en og træder sømmet i bund.


(Og stol nu på heldet - at trække ind til højre betyder ikke, at du aldrig nogensinde får en chance for at komme ud i det højtelskede venstrespor igen. En åbning vil vise sig. I promise)


Så thumbs down til overhalingsfascisterne (og dem der aldrig ville drømme om at give en forlomme til andre)




Stur fæm-tal og opadvendte tomler til lastbilchauffører som kvitterer med fagter og mimik som demonstreret herover, når man holder tilbage for dem i Århus' myldretidstrafik. Man får lyst til at gøre det igen. Og næsten også til at date en lastbilchauffør (jamen jeg si'r jer, han var så sød som han sad der og smilede) men dér går grænsen alliwl. Er jo ikke vognmandsdatter for ingenting....


Også en glad smiley fordi der nu kun er lidt over en uge tilbage af valgkampen.  Jeg vil så gerne være engageret og samfundsborger-agtig. Men måtte ganske hurtigt i forløbet erkende en vis politisk analfabilisme - jeg ved nok godt, hvor mit kryds skal sættes, men TV debatterne giver mig ikke rigtig andet end hovedpine. Til gengæld er det helt fint, når partierne deler gratis rundstykker ud ved banegården om morgenen - uanset giverens partifarve skal jeg da nok få det ned. Nu mangler jeg bare, at nogen af dem også vil dele gratis cola ud....


Hip-hip-hurra for norske sportskommentatorer. Lige så overdrevent jublende de er, når det går bedst (NORGE ER BEST, I HEEEEELE VERRRRDEN!), lige så klart fremtræder smerten når det ikke går godt (NEI NEI NEI, BENDTNER SCORER IGJEN, NEI NEI).  Altså - jeg så jo ikke kampen vel. Bare ze highlights. Eller lowlights, om man vil.


Med en rask tilbagevenden til herren i læderjakken på øverste foto, kommer her en lille sur smiley og en opfordring til alverdens IT helpdesks (ikke min yndlingssvensker. Han svigter aldrig) om ikke at besvare en fejlmelding med beskeden "det går galt, fordi der mangler noget i systemet". Gå dog lige skridtet videre, ransag din sjæl om nødvendigt, og overvej at undersøge hvorfor der mangler noget i systemet.  Det er s** ikke mig, der ved sådan noget. Jeg ved hvordan du formøbler 76000 på en First Class billet til USA.  Ommer. Grrrrr.


Og topkarakter til dig, fordi du læser med her, aldrig blokerer venstresporet unødigt, og sender søde tanker og kommentarer. Det er en fryd og en glæde for mig at du gider!


all pictures found somewhere on the interwebs. I nicked
this one from my friend's facebook page


@ N ~  judging from this ^ photo, you also have chronic left-lane drivers in the US.  Over here, the highways generally have only two lanes - and my blood pressure goes up considerably when I'm stuck behind someone who is overtaking a whole mile of empty right lane, because he can spot a truck in the distance.  But hey, it's nothing compared to the blood pressure  of the guy in the big BMW. I swear I could see his veins bulging.  So, thumbs down to people who need this photo taped to their steering wheel for guidance.


Also, IT helpdesk staff who offer the solution "it's not working because something is missing in the system", should have their butts kicked.  Find out why Something is missing, and fix it!!!  And leave it to me to book fancy First Class tickets that generate the revenue that will ultimately end up as your paycheck.  Alternatively, let me speak to my favourite Swedish IT geek who never lets me down.


What else is new in Denmark?  We have an election coming up in about a weeks' time, and I can't wait for it to be over. Political debates on TV give me a headache. I'm a Bad Citizen. Sorry.  I didn't even watch TV yesterday, when Denmark won an important soccer match against Norway. I expect they'll revoke my citizenship any day now.  The signs are there - after officially changing my address, I have not yet received my new social security card.


The weather report: after an unusually warm weekend (just when I'd welcomed Autumn), the weather has turned satisfyingly bad.  Grey, windy, rainy. I love it!!

2 comments:

N said...

Ahhh, yes, craptastic drivers...grrrrr! My fav is when some idiot cuts you off just to get one car length ahead. Really, moron, risking a car accident is worth one car length of space on the road??? Sigh...

I totally hear you on the election headache thing...ours is a long way off and I'm already sick of it. I'm so tired of politicians acting like petulant children who need a time out/nap instead of actually helping their country and the citizens they were elected by. So, what country should we move to? ;)

The Blogless Sister said...

We could pick one that doesn't have elections... but that usually means a dictator instead :-/