Sunday 11 September 2011

Livtag med ungdomskulisserne

Af alle de personager, der trænges om pladsen i mit hoved, er Indre Lecia nok den der har de hårdeste arbejdsvilkår.  Hun vil sådan set bare gerne gå i byen, drikke vin og danse lidt, og det får hun alt alt for sjældent lov til.


Men i aften!!! I AFTEN var hun (og jeg, og de øvre indre personligheder, og søster) i byen. Der var bare en enkelt Irish coffee (thi jeg var motoriseret), og der var ikke rigtig nogen dans, men der var cola og god mad og godt selskab og god musik. Jeg var hjemme før midnat så jeg undgik at blive forvandlet til et græskar, men det var darjligt.  


Samtidig havde jeg så lejlighed til at beskue min ungdoms jagtmarker. Nogen af dem ligger der endnu. PitStop og Knuds Garage, for eksempel. Andre - Baxx og Felix (lyder egentlig som 2 katte, nu jeg tænker over det) - er gudskelov gået heden og rummer nu hhv et brasserie og en tøj-biks eller noget i den retning.  Årvågne læsere fra samme egn vil nu vide med einhundert prozents sicherheit, at jeg trådte min ungdoms dansesko i Kolding.  Chicken&Burger ligger der endnu!  Og TasteIt, hvor jeg har indtaget mang en klam sandwich mens jeg ventede på at blive afhentet -der var en mønttelefon lige ved siden af, så det passede så fint med at man kunne ringe efter sin mor, gå ind og købe en sandwich, og fortære den mens man ventede. Hvis ikke man havde en man skulle kysse færdig, altså.  


Årvågne læsere vil nu vide, at det ikke ligefrem var for nylig, jeg gik i byen i Kolding.  I feel old. Men som sagt, godt var det. Godnat.







@ N ~  I am such  a sad old git. I rarely go out. Don't have a regular bar (like the Sports Bar, au revoir pink Martini drinks) and cannot remember the last time I went out for a drink with a group of friends.  But tonight, I did.  I was driving, so I only had an Irish Coffee , but there was a group of friends (not mine, I just tagged along with my sister, but she kindly let me "borrow" them :-) and there was food and there was music, and it was good-all-good. Now, of course, I feel old as the mountains. But it was truly goooooood. Good night, world!



No comments: