Thursday 18 April 2013

3 usvigelig sikre tegn på at det er forår (og at du er en bonderøv)


1. Når du bliver fanget bag en gyllespreder uden overhalingsmulighed, og i stedet for "adadad" tænker "hm, der er da sket et og andet med gyllespreder-design siden jeg sidst boede herude på landet)"

Sådan så de ud i min barndom.
Selv om der naturligvis var slukket for sprederen,
når de kørte rundt på vejene,
har jeg en meget klar erindring om, at det ikke
var vanvittig morsomt at blive overhalet af sådan
én på vej hjem fra skole.
"Så juller' vi med bener'n" som Henning Primdahl ville ha' sagt.


Anno 2013.
"Vingerne" klappes sammen =
knap så dramatisk brusebads-effekt
rundt i svingene

2. I det hele taget bliver du noget mere overbærende over for den milde duft af mo, der ligger i luften. Du tænker stadig ikke "adadad"; du tænker "næh, det bliver godt vejr i dag; så kan Ivan komme ud med traktoren"

3. Nå ja, og så indfører du følgende i dit arsenal af scorereplikker:

"Jamen, du skulle se mine rabarber, hvor fint de kommer op!!!"

- Om det virker??? Nja. Jeg vil nok sige, at det kommer temmelig meget an på hvem du siger det til.  Umiddelbart vurderer jeg, at succesraten vil være middel-til-lav, men igen, det kommer meget an på publikum.

Men jer. Som jeg udsætter for mangt og meget.  SE lige mine rabarber:

(Totalt snydebillede. Det er taget for et
par år siden i Århus.  Jeg nåede ikke lige at
forevige dem, da jeg gik i selvsving i går.
Men rabarberne er de samme - altså, samme planter,
opgravet under stoooore anstrengelser da jeg
flyttede. Jeg siger jer, de har rødder på tykkelse
med underarme! Og de har overlevet - jublen
vil ingen ende tage)

@ N ~ I actually think spring is here to stay now (please don't let me jinx it)- this has just been the longest winter ever.  With spring comes, at least in my rural area, the seducing smell of manure.

I reckon I am now fully (re-)integrated in my local community because yesterday, when I got stuck behind a  - what's-it-called? Muck spreader? they're pictured above; I'm sure you know what it is - I didn't think "ewwww"; I thought "oooh, muck spreader design has really moved on since the mid-eighties".  I have vivid memories of riding my bicycle home from school, and hearing a tractor pulling the muck spreader in the top photo coming up the road behind me.  My, how my short legs could pedal!!  They didn't have the shower contraption on, of course, but even so, it wasn't fun being overtaken by one of those ...  (I still wouldn't call it "fun" exactly, but there are definite improvements)

And news from the garden: my rhubarb, which I transplanted from my old garden last year, has survived the long winter and unless we have a really dry spring, I predict an abundance of rhubarb crumbles, rhubarb muffins, and -hopefully- rhubarb cocktails in my future.

2 comments:

Anonymous said...

De er bare MEGET længere fremme end mine!
;)

(Seriøst, jeg skal næsten have lup med ud, for at få øje på små røde duttelutter..)

Line, Lønneberg

The Blogless Sister said...

Min mors er heller ikke nær så langt fremme som mine - jeg er vildt lykkelig for at de overlevede flytningen (og håber ikke deres hastværk har et eller andet at gøre med, at de lever på lånt tid og prøver at sikre arvefølgen eller sådan noget)