Sunday 29 September 2013

Bizarre awakening, productive day

Fredag var jeg Ude. Som i, I Byen. Det sker for sjældent, men sådan er det når man er lad. Jeg var til koncert med Die Herren igen - I ved, dem der spillede i kirken i august. Viel spass; de leverede varen igen, og jeg kunne konstatere at jeg stadig har et anseeligt teenage crush på guitaristen (er passende beskæmmet over dette. Fylder trods alt 37 om en måned, og så videre).

Jeg kom først hjem lidt over 1, så lørdag sov jeg læææænge. Men ikke uafbrudt søvn. Det er velsignelsen/forbandelsen ved at stå op ved fem-halv seks tiden 5 dage om ugen - man vågner også tidligt de andre 2 dage. Så kigger jeg lidt facebook, checker mails osv. på mobilen - og falder i søvn igen.

Da jeg rigtig vågnede, var klokken næsten halv elleve. Jeg så mig selv i spejlet på badeværelset og konstaterede, at min kind prydedes af et nydeligt udtværet aftryk af det stempel, jeg havde fået på håndryggen aftenen før  -  seriøst, jeg kan slet ikke huske, hvornår jeg sidst er vågnet med den slags pynt. Et kig i browseren på min mobil afslørede, at jeg i min omtågede tilstand tidligere på morgenen havde googlet "Silkeborg + hashtag" (og for fastrenes skyld må jeg hellere skynde mig at tilføje, at hashtag er ordet for dette tegn: #  -  det har ikke noget med euforiserende stoffer at gøre).  Jeg kan faktisk godt huske at jeg googlede det, og at der ikke kom nogen gode søgeresultater - men hvorfor??? Det vil formentlig aldrig blive opklaret.

Således nogenlunde udhvilet blev jeg grebet af en husflidens ildhu. Den slags sker næsten lige så sjældent som at vågne med dørmands-stempler på kinden, har jeg erfaret, så det gjaldt om at udnytte chancen.  Det er mig en glæde at kunne berette, at jeg BÅDE fik støvsuget stuen, vasket 3 maskinfulde, og ikke mindst vasket/pudset samtlige vinduer i huset. Inklusive den franske dør mellem de to stuer, som er udstyret med 2 x 8 ruder... Hvor er min præmie?? (hvad siger du? bærer lønnen i sig selv?)

Lige nu, i skrivende stund, er klokken 5 søndag morgen. Denne gang slog jeg-falder-da-bare-i-søvn-igen-teknikken fejl.  Så jeg har bagt knækbrød .....  Go' morgen!





@N ~ I woke up early-early Saturday morning. It's a documented side effect of getting up at 5-530AM Monday-Friday. But I wasn't really awake, so I spent a few minutes checking facebook and e-mails on my phone, and then went back to sleep.

When I awoke again it was nearly 1030 and the sun was shining. A quick look in the mirror revealed that I was, for the first time in years, sporting the classic Saturday morning look, where the stamp I got on the back of my hand when I went to a concert Friday night had rubbed off on my cheek during the night. Pretty.  Later, when I checked my phone, I could see that I had googled "Silkeborg [name of Danish town] + hash tag" at 5AM. I remember doing it, and it made sense at the time, but I have no idea why.

And I wasn't drunk.

(I wasn't. I was driving. God knows what the search history would have shown if I had been drunk...)

I spent the rest of my Saturday on a sort of domestic high. I've washed all my windows, inside and outside, and cleaned the living room. If this continues, I'll be able to have guests over soon...

Not sure, though. As I'm writing this, it's 5AM Sunday morning.  I woke up at half past three, couldn't go back to sleep, so I capitulated and went downstairs and baked crackers.

What an odd person I am sometimes.

Enjoy your Sunday :-)

No comments: