Sunday 27 March 2011

Haunted House

Jeg har været gør-det-selv-agtig i weekenden. Og husalf. Jeg har gjort rent i en kælder, som har stået tom&ubrugt i mange år.

Ubrugt af alle andre end de edderkopper, som var flyttet ind. Og havde vokset sig store og tykke.

Jeg havde den vilde noia og var konstant overbevist om at der sad en og lurede bag mig, mens jeg fejede dens familiemedlemmer ned.  Noiaen blev bestemt ikke mindre af at jeg med jævne mellemrum hørte en høj pivende lyd.... lidt som lyden af et nukleart James Bond-våben, locked on target, ready to fire.  Og jeg kunne jo ikke rigtig vide præcist hvilket evolutionstrin de der ottebenede var nået til.  Det viste sig dog at det bare var sålen på min ene joggingsko, der var punkteret....

Eventuelle forbipasserende havde dog stadig al mulig grund til at tro at huset var hjemsøgt. Men efter et par timers uhyggelige "UUUUUUH" og "AAAAIIIIH" lyde fra kælderen var den fin og ren(-agtig), og jeg kunne vende min opmærksomhed mod næste opgave: hvordan man tapetserer et rum uden at lægge ansigtsmaske med tapetklisteret.

Hvad har du lavet i weekenden?

I put on my DIY-hat this weekend. And my house-elf badge.  First, I cleaned out an old basement.  And evicted the spider family that had made it their home.  This was not without perils - they were the size of ponies! (tiny ponies...)  And I kept hearing this weird, high-pitched sound - extremely similar to the sound one of James Bond's nuclear handweapons make when they're locked on target and ready to fire.  This really gave me the heebie-jeebies; I wasn't sure just how far in their evolution  they had come, and spiders can be vengeful little bastards.   However,  further investigation revealed the sound to be coming from my left Nike airsole which had a puncture...
After a few hours of so much "oooooh" and "aaaaiiiihhhh" that any passers-by would be forgiven for thinking the house was haunted, I waved goodbye to the last 8-legged tenant and declared the basement clean-ish. And turned my attention to the next job at hand: how to wallpaper a room without using the ... what's the English word? wallpaper-glue????.... as a facemask.

How was your weekend?

No comments: