Saturday 19 March 2011

Baller af strå

Jeg har lige været i haven for første gang i år - og nej, siden du nu spørger, den sidste kuffert er stadig ikke 100% udpakket men hey, deadline er jo først i morgen og da jeg desuden har lavet sabzi til Ghormeh Sabzi er jeg foran på point. Så jeg gik i haven. Og det var dejligt på den der helt fantastiske NEJHVORERDETDOGDEJLIGT!!!-måde.

Man kan godt se, det har været en lang vinter. De fleste ting er kun liiiige ved at titte op.

Now...

In a few months...

At sige det klør i fingrene er en underdrivelse - but where to start?  Jeg greb en rive og begyndte at frisere græsplænen, som har et let tilfælde af snepest (lyder lækkert, ikke).  Med stor energi rev og rev jeg, og ganske hurtigt mærkede jeg på mit legeme, at ja, det har været en lang vinter. Uden anden motion end den man får når man ser bussen i det fjerne og stadig er nogle hundrede meter fra stoppestedet.

Så jeg udviklede da lige et nyt fitness-koncept!  Har jo set at visse fitnesskæder har haft sådan nogen nu-skal-du-snart-på-skiferie- hold, hvor man trænede de mystiske muskelgrupper der normalt først opdages efter en dag på løjperne. Så man ikke var helt så rallende og rystende på dag 2+3 af skiferien.  På samme måde kunne man lancere et have-fitness-hold. Hvor man træner sin rivearm. Opbygger rygmusklerne i sammenkrøllede, akavede lugestillinger. Vægttræner med tunge sække priklejord. Den slags. Der MÅ da være et marked for det.

Det er så her, jeg for første gang må gøre opmærksom på copyrighten på denne blog. Jeg har naturligvis eneretten på alle billeder jeg viser, fiaskoer jeg deler, madopskrifter jeg stjæler låner (da især mac'n'cheese), og sidst men ikke mindst, samtlige fitness-koncepter jeg udvikler.  Men er i sidstnævnte tilfælden måske nok villig til at sælge idéen til Linda mod en kaffe-date.

I have found my new calling! Developer of fitness programs! Zumba, go home!

It happened this way: I  was gardening today. For the first time this year (wonderful in the OHMYGODTHISISSOWONDERFUL sort of way).  And very quickly felt the presence of muscles that I hadn't felt since... September, probably.  The Gardening Muscles.  And then it occurred to me - I've seen "pre-Ski" fitness classes, where they train all the muscles that hurt soooo much after one day on the white slopes, so there is a small chance that day 2+3 of your skiing holiday won't so closely resemble hell.  So why not have "pre-Gardening" fitness classes, where you weight train with huge sacks of compost. Build up the muscles in your back in awkward, crouching weeding positions. All that stuff. There must be a market for it ....

PS - copyright is mine. MINE. As are the millions this idea will generate (unless I sell it to my fitness friend Linda for a cup of coffee....)

1 comment:

Anonymous said...

er da bare SÅ meget med på den der fitness idé - hvorfor er der ikke nogen, der har tænkt på det før? Har selv været i haven og bekæmpe snepesten med riven. Synes stadig at min arm ryster og er delvis lammet.... :-)