Thursday 4 August 2011

Kender I det

- når man er i banken, og det fyger med ord som "rådighedsbeløb" og "husholdningsbudget" og "løn-sikring" og man sidder bare der og tænker, ha ha, om lidt opdager de at jeg slet ikke er rigtig voksen og så bliver jeg sendt hjem med en spare-pingvin under armen.


Nåmn, jeg er ikke på fallittens rand (ej heller på depressionens rand selv om jeg har været lidt fraværende siden søndag). Der er bare ting og tal der jongleres med, og på et eller andet tidspunkt i samtalen ender det uvægerligt med at jeg sidder og ser mig om efter en rigtig voksen.


Det er da godt man kun er halvvejs til 70; så er der lidt tid endnu...


~@N, sorry for absence. I'm still here; just haven't had much to say to the world lately (except, of course, please don't shoot anyone today).


Life does go on, and every now and again I have to pay the nice lady at the bank a visit. We have a pleasant conversation which employs words like "disposable income" and "responsible budgeting", and all I can think is, any moment now they'll realise I'm not a real grown-up and then they will give me a piggy bank and send me home.


In a few months' time I'll be halfway to 70.  Which means there's still time...

No comments: