Wednesday 10 August 2011

Strøtanker

Jvf sidste indlæg om det manglende overskud, så kender jeg i hvert fald én grund til det: Jeg har svært ved at falde i søvn om aftenen. Og det er ikke vende-og-dreje på den klassiske bekymrede måde, faktisk, selv om der naturligvis også er et par bekymrede tanker, der slår et sving forbi hovedkvarteret.

Næh nej. Jeg er træt. Jeg børster tænder. Jeg går i seng. Læser måske lidt. Slukker lyset, og lægger mig til at sove. Dét er så cue til min hjerne om at skrue op i max. omdrejninger, så jeg faktisk synes det skraller lidt i panden.

Til ære for den interesserede læser - og ærgrelse for jer andre, men det er så heldigvis her I kan vælge ikke at læse videre, og hvor rart er det ikke lige - kommer her et udvalg af de tanker, der har passeret min hjerne under de sidste par afteners indsovningsforsøg:

Hvad er det nu for nogen tal, der kommer efter 3,14 i pi?
Nu begynder der nok snart en ny sæson Vild Med Dans
Det var dog satans som Kærestes søn ligner Pelle Hvenegaard med hans floppy hår og
            irriterende lille overskæg. Nej, han ligner ikke Johnny Depp som han selv synes.
Gad vide hvor mange bærbuske jeg bør plante, og hvad jeg vil blive mest glad for
Sker der noget ved at plante frugttræer tæt op ad en mur?
Huskede jeg at booke hotel til ham der, der skulle til Dubai?
Hvad mon der sker, hvis jeg ryger en enkelt cigaret?
Gøre det fornuftige og spare pengene ved ikke at tage på ferie i år - eller
            fortjener jeg at komme afsted?
Hvor længe er det i grunden siden jeg sidst har fået pandekager?
Kæft hvor er kvadratrødder kedelige
Ej mit hoved føles helt vildt mærkeligt.
Og jeg har hjertebanken. Men min puls er da normal.
Jeg tror ikke jeg gider at have fjernsyn mere. Og dog. Jeg skal jo se
            julefilm i december...!
Bil  -  togkort - bil - togkort - ællebælle
Vil jeg have mig et nyt arbejde?
Burde jeg tage en anden uddannelse?
Jeg ønsker mig en hund (lang pause hvor mange forskellige hunderacer danser
         gennem hovedet; dog ender paraden altid med en gravhund)

...og det bli'r ved, og det bli'r ved, og det bli'r ved. Hvor sidder on-off knappen???

@ N ~wanted: on-off button for head. Did you find one, by any chance?

2 comments:

Ibs said...

Det stopper, når der sker noget. Trust me. Og bare wait for it :) knus.

skærm til iphone said...

Tak for nogen gode strøtanker :)


Sommerhilsen

Pelle
http://skærmtiliphone.dk/