Saturday 30 April 2011

Fordomme

Jeg har masser af fordomme. Og det jeg elsker allermest er, når folk enten gør dem totalt til skamme - eller bekræfter dem 100%.

Sidstnævnte skete forleden da jeg facebook-stalkede en tidligere skolekammerat. Eller - ikke kammerat. Jeg ved bare ikke hvad jeg ellers skal kalde en person, der gik på samme skole som mig.  Han var næsten-nabo til min veninde, 3-4 år ældre end os, og en af de typer der vist generelt betegnes som en "skidt karl". Ikke efter nutidens standarder, naturligvis. Set med 2011-briller var han formentlig harmløs. Men dengang var borede knallerter og hass = farligt.

I dag kan vi så konstatere, at hvor alle andre leger Farmville så har han kastet sig over POTVILLE (yes, det findes åbenbart) og i stedet for de sædvanlige "oh no, Brian just lost a cow, come help him find it" updates så står der hyggelige beskeder som "Arnold fandt denne/dette SKØRE Blue Pawn Bong og vil adoptere den, mand".

Hvor vidunderligt at konstatere når ens fordomme om en person stadig holder, her 19 år (ralle) efter at jeg gik ud af folkeskolen. Og hvor utrolig skønt at selvsamme fordomme sættes lidt til vægs, når man ved selvsyn kan konstatere at Potville-spillere går så meget op i grammatik, at de lige laver en en/et hel-gardering.  Jeg vil nu mene, at det skulle hedde denne skøre Blue Pawn Bong. Men hvad ved jeg om pot.

Glædelig lørdag!

5 comments:

Ibs said...

Generelt er man jo lidt nødt til at elske folk, der helgarderer sig grammatisk. Faktisk.

kong mor said...

Hahahahahaha! For godt.
Er lidt bange for jeg har samme fordomme..

Jeg gider ikke engang at stalke mine forh. folkeskolelooser med-elever.
Er vist også kommet til at ignorere deres venne anmodninger. Ups.

lille t said...

Hmm... Min folkeskoles hash-hjerne og plagede sjæl har, jf. Facebook, lige løbet sit marathon nr. 100 - og ser ud til at have skabt sig en skøn lille familie... Det elsker jeg :o)

The Blogless Sister said...

Lille T, det er jo sådan set fantastisk! Jeg er også sådan en der elsker jubilæumsfester (folkeskole, vel at mærke - handelsskolens ville jeg muligvis droppe) for det er så sjovt at se om folk er endt lige præcis hvor man troede - eller et helt andet sted :-)

Nadia said...

Det er altså sjovt - jeg har siddet og grinet over samme fordomme, da en af mine bekendte joinede selv samme spil ;)
Nogen gange er verden dejlig simpel (i mit hoved)