Saturday 2 April 2011

Stiefmütterchen

Bizar overskrift, ikke?  Men jeg har bare været i Bilka og købt stedmoderblomster til de noget livstrætte altankasser. Og de er åbenbart fra Tyskland.


Ajjjj, jeg har bare haft den dejligste dag!  Jeg vågnede uhensigtsmæssigt tidligt (noget med at glemme at slå vækkeuret fra....) og så skulle jeg alligevel op og tisse, fordi jeg er ved at forvandle mig til en gammel mand med tvivlsom blærefunktion. Og da aktivitetsniveauet således var højt nok til at jeg rent faktisk vågnede, drog jeg i verden ud og købte en liden fisk hos den flinke fiskemand på havnen, og på vej hjem svingede jeg så forbi nærbutikken og købte de små mütterchens.

Instant hygge:



Næste del var ikke ligefrem hyggelig måske, men umanerlig tilfredsstillende: lugning. Og de visne toppe fra stokroserne blev fjernet. Det er altid lidt svært, for mariehønsene, som bor der, bliver så skidesure når jeg fjerner deres dagligstue. Og jeg vil jo gerne holde mig gode venner med dem, thi de er mit primære forsvarsværk mod noget, jeg hader næsten lige så meget som dræbersnegle: bladlus (noget med at det er så afsindig ulækkert når de sidder sådan klumpet sammen og kribler på deres ækle måde; jeg er et yderst rationelt menneske forstår du nok).


First line of defense against the aphid enemy

Så var det tid til en lille pause i anledning af at min veninde og hendes lækre dreng (det må man gerne kalde dem når de er under et halvt år gamle. Jeg skal nok finde andre adjektiver når han når skolealderen!) kom på besøg, medbringende kage og hyggesnak. Daaaarjligt, kom endelig snart igen!

Jeg fik også taget hul på en af de der opgaver som man vist nok kan kemikalie sig ud af, meeeeeen man er vel wannabe-øko-agtig, og så er der kun den mekaniske metode - mosfjerning mellem fliserne.

Before


During...


- and after. Aaaah.
I finished about 50%
of the porch in the front yard (sigh)

Kronen på dagens værk var produktion af verdens mest velduftende haveaffald, nemlig studsning af lavendlerne. Nåede ca. 2/3 af vejen, før min trofaste saks fra Tiger opgav ævred (efter 3 år som havesaks; det må siges at være pænt):


Nu er klokken kvart over 8 om aftenen og jeg er så ungefär halvvejs færdig med aftensmaden (at lave den; ikke at spise den).  Aaaah, det føles jo næsten som sommer! :-)

@ N. And the rest of America. And Britain, and my expat friends in general (*waves*).  Today was the loveliest day ev-ah. 68 degrees!! Warmest day so far this year. And I spent most of it outdoors. Planting pansies, which in Danish are called Stepmothers (no idea why) and in German Stiefmütterchen which sounds rather splendid, dontchathink?  And weeding, which I don't particularly enjoy, but the feeling of accomplishment afterwards is rather addictive.  Then I had a most enjoyable break; my friend came over and she has the cutest baby; I swear he's already beginning to grasp the concept of flirting and he certainly has charming down to a fine art.  After they left I headed back out into the garden and started on the fascinating task of removing the moss from my patio and to finish off a lovely day's work, I trimmed the lavender edge.... or, two-thirds of it. The rest must wait until I get a new pair of scissors.  I just don't know my own strength :-D

All the playing in the garden and visiting with friend means that I'm only about halfway through cooking dinner and it's almost 8:30.  But I have no.plans.for.tomorrow - hooray -  and late dinner just adds to the almost-summer feeling. Or, that's what I've decided.

Weather forecast for tomorrow says rain, by the way.  But today was made of sheer awesome.

2 comments:

Anonymous said...

I swear, lady, you bring up the best memories for me. Stiefmutterchen...my mom always had some either in the flower beds or in planters. I can hear her say that in my mind. I so envy you your yard, but will have to be content with my (rather large) balcony. We had our first day over 60 yesterday and it got me planning what I want on the balcony this year. Definitely some star jasmine, because I love the smell. Alysum for the same reason...plus I love the way they drape as they grow. And, of course, herbs...so I will maybe start realizing that I am worth cooking for, even though its just me. :) And I think I will plant some strawberries and tomato plants, since my balcony gets a lot of direct sun. Anything I should plant? Or suggestions for types of herbs? I'm thinking at least basil, lemon thyme and rosemary. Oh, cilantro (for salsa) and parsely...maybe some chives. Input always welcome! :)

The Blogless Sister said...

Definitely tomatoes!! Basil is awesome if it's a warm summer (I've never had any luck with it outdoors though).
If you have room for a rose, that's always nice (my weakness).

You are so worth cooking for and if you lived closer by, I would ask you over for dinner xoxo