Sunday 8 January 2012

Afjuling

Til de læsere der kan norsk, må jeg hellere berolige med, at jeg ikke er ved at få tæsk. Juling er nemlig ikke noget, man ønsker sig i Norge. Næh, overskriften hentyder til at der pilles julepynt ned i det lille hjem denne weekend.


Traditionen her er faktisk, at det gøres til Helligtrekonger, som var i fredags. Men da var vi ikke hjemme. Søster og jeg havde fået en overnatning på Radisson Blu i Århus, og da hotelovernatninger og luxus klæder os utrolig godt, befandt vi os fredag aften i hver sin hotelseng, mæskende os i roomservice (de laver en god carbonara deroppe, og i øvrigt også en fantastisk chokoladekage), læste bøger og så kvalitetsfilm (ehm....en af twilight-filmene kørte på en svensk kanal), og sov derefter som små grise. 


Så først lørdag aften, efter en dag som primært bestod af middagslur og lignende aktiviteter, fik jeg pillet julepynten ned.  I dag, hvor det er blevet lyst, skal selve træet så ud. Men Nytårsaften fik det lidt ekstra pynt på, i form af noget guldlametta-agtigt-noget, og det er lidt bøvlet at fjerne igen. Af skal det dog, thi træet skal jo på en eller anden vis losses ind i Naturens Store Kredsløb igen.  Min Moders løsning: Du tager da bare støvsugeren Tine!


Så det gjorde jeg. Jeg støvsugede juletræet.


Er kun ét skridt fra at blive sådan en pernitten-en, der støvsuger græsplænen for visne blade om efteråret....




@ N ~ turns out I am a neat freak, and probably certifiable into the bargain. I just vacuum cleaned - or hoovered, as I think you guys call it - the Christmas tree.


It's not completely crazy, actually.  It's a real tree, not an artificial one, and getting the teeny-tiny strands of lametta off the branches is a bit fiddly. But they have to come off, so the tree can be composted. 


I am but a second away from being one of those people who hoover their lawns in autumn. It was nice to know you :-)

No comments: