Friday 23 December 2011

Juleblog, 23. december

Juleblog-legen spørger: "hvad laver du i dag?"

Og jeg svarer, lettere nedslået: "jeg er på arbejde".

Det var dét blogindlæg. Glædelig Lillejuleaften!

....


........

Ej.  Det er for tyndt. Lad mig i stedet fortælle, hvad jeg ville lave, hvis jeg ikke sad her på min pind. 

Jeg ville da se togfjernsyn på DR. En loko-fører har fået selskab af kameramand, eller muligvis kun kamera, på turen København H-Frederikshavn. Lidt ligesom da NRK viste Bergens-banen, men så vidt jeg kan se på "for-filmen" på mindre ambitiøst niveau. Men altså, tog er tog, så jeg ville i hvert fald have det kørende i baggrunden. På min sædvanlige strækning fra Vejle op til Århus ville jeg sidde som på nåle, for at se nogen af de gamle nedlagte stationsbygninger jeg hver dag kun lige får et hastigt glimt af gennem sidevinduerne. Og så ville jeg se, om jeg kunne regne ud, hvornår vi passerede det nedlagte trinbræt med det fabelagtige navn Eriknauer.

Eriknauer :-)

Så ville jeg også sørge for at følge med, når toget kørte nord-ud af Århus, så jeg kunne se det drøne forbi ved det ligeledes nedlagte trinbræt ved Mundelstrup, thi jeg har boet lige i nærheden af det; så tæt at jeg i de stille nattetimer kunne høre et og andet tog drøne forbi.   Den fine jernbanebro i Aalborg måtte heller ikke gå min næse forbi.

Nå,den bliver nok genudsendt, eller i hvert fald lagt på dr.dk.

Kronjyden
(håber jeg - billede lånt fra wikipedia)

1 comment:

SimonRiisChristensen said...

:-) tog nerd ;-D

(Der er også mange gode Tyske strækninger!)

Glædelig tog Jul!