Sunday 4 December 2011

Juleblog, 4. december

I dag er det 2. søndag i Advent. Jeg sov hos min søster og vågnede ved, at regnen trommede hyggeligt på skråvinduet lige over mit hoved, men i Østjylland er der angiveligt faldet en lille bitte smule sne. Mere af det, tak!  Jeg tør dog ikke tro på, at vi for 3. år i træk får hvid Jul, men det ville da være fantastisk!




I går kom der post til mig - fra Frankrig!  Kong Mor (se link ude til højre) havde en lille give-away for nogen dage siden, og jeg vandt trøstepræmie! Eftersom det er første gang, jeg vinder so ein Ding, var jeg jo svært begejstret og taknemmelig :-)


Tør man foreslå, at I aflægger en visit hos Kong Mors JULEBLOG?  Den er rød, juleduftende, hyggelig og inspirerende!


Tak for gaven!!!


Og så har jeg fået min 2. Adventsgave fra Hittemissen:


Hittemissens forældre kræver Julebagedag :-)


Åh hvor er det dejligt, at det er Jul!!!


@ N ~ today is the second Sunday of Advent.  The top picture shows our Advent "wreath" this year - not very wreath-like at all :-)  But the important thing is that it has 4 candles. The first Sunday you light the first candle and let it burn (maximum) 1/4 of the way down. The second Sunday you light the first + the second candle and so on until the fourth Sunday when you light all four candles.  Some people do it differently and light all four candles every Sunday; there are no hard and fast rules except the four candles.


This was my wreath last year:




- Do you "celebrate" Advent in America (other foreign readers, if any, please comment as well!) ?


My gingerbread house is well underway. It has taken a while for me to complete it this year - I baked it last weekend and have just finished decorating it; hopefully I'll finish it tomorrow or the day after...


Are you enjoying December so far?





No comments: