Friday 16 December 2011

Juleblog, 16. december

"Dit største ønske", står der som bloglegens overskrift i dag.

.....

er det plat at skrive Fred i Verden? Det gjorde man altid, når man som barn skulle skrive i venindebøgerne. Det stod lige neden under yndlingsfarve (turkis; lejlighedsvist stavet "tykis") og yndlingsdyr (gravhund og marsvin).  Jeg har lige set mig omkring, og vi, der skrev det fromme ønske, har ikke rigtig fået det opfyldt. Der var en pige, som jeg ikke engang kan huske hvem var, som skrev "at få Tom André som elskling". Elskling???? Seriously??? Vi var, hvad, 10 år gamle? Nå, men chancen for at hun fik sit ønske opfyldt er da nok hundrede gange større, så hvem griner mon nu (Tom André, måske?).

Jeg er ikke lige på udkig efter nogen elskling; har vist ca. samme erotiske udstråling som et pindsvin lige i øjeblikket. Jeg håber stadig på verdensfred, men tror desværre ikke så meget på det, så længe der er mennesker involveret (ak, jeg er det desillusionerede barn). Så nu ønsker jeg mig andre små ting. Jeg ønsker mig, at julesindet sætter ind, så folk smiler og giver plads i trafikken, godt gider at gøre plads for barnevogne, og ikke hvæser i butikkerne. Jeg ønsker mig, at der falder en tilpas mængde sne den 23. og 24. december. Jeg ønsker mig flere fridage mellem Jul og Nytår, end jeg har. Jeg ønsker mig en ny pyjamas, nye hyggesokker, og en hel dag, hvor jeg bare går rundt i dét, mens jeg spiser vanillekranse og ser hyggelige julefilm.  Jeg ønsker mig en billet til London + et gavekort på 3 hotelovernatninger. Jeg ønsker mig, at biksen giver mulighed for at jeg kan arbejde hjemme 2-3 dage om ugen (alternativt ønsker jeg mig et nyt arbejde; any takers?). Jeg ønsker mig en Iphone, og meget gerne en æblehæk - I ved, sådan en på espalier, der ikke bliver mere end en meters penge høj. Sisdtnævnte til levering omkring min fødselsdag næste efterår. Tak. Jeg ønsker mig også, at sommeren bliver lang og skøn, med varme solrige dage og lune nætter med en let støvregn.  Og jeg ønsker mig rullegræs, og en anlægsgartner der gerne arbejder for småkager.

I morgen hedder overskriften "julegaveønsker". Den liste er det straks værre med. For af ovenstående er det vel kun pyjamassen og sokkerne, der kan komme på den.

No comments: