Thursday 22 December 2011

Juleblog, 22. december

Nå, men i dag kan jeg så ønske glædeligt Solhverv, og endda med DMI's velsignelse. Fra i morgen bliver dagene længere, selv om man hen i midten af januar nok godt kan komme lidt i tvivl.

Da jeg boede sammen med Ali, plejede vi at holde mini-jul sammen her ved solhvervstid, fordi vi holdt Jul hver for sig. I år får jeg ikke gjort noget særligt i anledning af årets korteste dag, men hvis du gerne vil kigge lidt vintersolhvervs-traditioner, så smut forbi Badut, den blog jeg også reklamerede lidt for ved Lucia-dagen. Og uanset hvad, så klik HER for det fineste, fineste billede af en gadelampe (som godt nok ikke står på en gade, men hvad kalder man ellers sådan en?). Det er ren Narnia!!

At dagene er blevet kortere og kortere fra midsommer og frem til nu, kan nok være med til at forklare denne bizarre følelse af, at december bare er fløjet afsted. Det er I OVERMORGEN!!! Hvordan Ludvig&Julemanden nogensinde skal nå at få styr på noget som helst, sådan som de fjumrer rundt og er uforsigtige med Marias Krone, det er ikke godt at vide. Hvis du ikke ser Julekalender, beder jeg om undskyldning for en sætning, som absolut ingen mening gav.

Mine julegaveindkøb er omsider ved at være i hus, ved gode kræfters (læs: min Mors) hjælp. Vanillekransene er kranset, Juletræet kommer på fod i dag, mine julehyggesokker er nyvaskede - jeg tror ikke, jeg mangler noget. Min mor virker også ganske ligevægtig. Min far har lagt fliser i mit bryggers og går rundt og siger "det e' tumpegodt" hele tiden. Og det er det! Søster laver hjemmegjort rullepølse med Faster Karen. Naboens kat kommer på besøg og sover middagslur i bryggerset i flere timer. Julen nærmer sig. Det er rart.

Overskriften på dagens Juleblogleg er i øvrigt "Ting i hjemmet du ikke kan undvære".

Indre Erna rækker her hånden op, og siger "min seng". Dette udsagn lader vi stå, og understreger, at læseren ikke bør få alle mulige sexede idéer om silkelagner og blondeundertøj i hovedet; vi er mere ovre i flonnelsnatkjolen, de strikkede sokker, og dyne i to lag.

Coca-Cola Julemanden har modtaget min
ønskeliste, og kan se, jeg ønsker mig fluffy
håndklæder - hohoho!!!

5 comments:

Ibs said...

Ja, jeg synes GODT NOK, det spidser noget til med de kroneringe! Og så er jeg vist ellers gået fra Team Max til Team Niels. Trods blå farve, ungdom og ridderdiktion.

The Blogless Sister said...

Åha, Ibs - Team Niels! Det klinger wældig Twilight-agtigt! Måske vi skal lave puslespil, tasker og andet merchandise med Niels på...

Ibs said...

Tror, der er basis for et vældig stort marked her!

Marina said...

Næ hvor er hun sød. Tak for de fine ord om min gamle gadelampe (for du har jo nok ret i at den engang har været en gadelampe som siden er flyttet ind i haven og har fået etableret el) og i det hele taget for de søde ord om Badut.

Det er blevet til meget lidt tid på bloggen her de sidste dage og jeg har slet ikke været omkring og ønske god jul alle de steder jeg gerne ville. Heller ikke til dig, men det må jeg så gøre nu: rigtig glædelig jul. Jeg håber den har været rigtig hyggelig.

The Blogless Sister said...

Glædelig Jul!!