Monday 28 February 2011

Salvation thru televison

Fra tid til anden går jeg i kirke. Ikke hver eneste søndag, men i hvert fald oftere end til jul og påske. Jeg har ikke været i kirke herovre, men frelsen har jeg alligevel modtaget - lige her på mit schmotelværelse! Ja! Jesus var her! Ikke i egen høje person, men gennem Hans talerør, som vist nok hedder Joel Osmond.

Jeg vågnede ganske hurtigt da denne fotogene mand tonede frem på skærmen og fortalte mig at Jesus ELSKER MIG og hvis nogen er ude efter mig skal jeg bare holde ud, for før eller senere vil jeg ende med at have DOBBELT SÅ MEGET som dem (nåede ikke helt at finde ud af hvad jeg får dobbelt så meget af, men det er helt sikkert noget godt)




Jeg har set ham andre søndage, han trækker et pænt stort publikum skulle jeg hilse og sige; jeg tror de optager programmet i en sportsarena.


...men også i mit lokalområde kan man trække folk til - see!

Som regel er det nu kirkegårdene der tiltrækker mig (ja, jeg går tur på kirkegårde) og sådan en har jeg besøgt for nylig.  Det var umuligt for mig bare at gå forbi ...


Seen from the road - wouldn't you want to
take a little detour?


Somewhat neglected (I like that :-)


I don't know what poor Thelma Brown did to
deserve a stone with reversed N's....

a-HA!  A freemason!  I have been reading and
re-reading my Dan Brown, so I was not the least surprised
to see THIS:


Little stones with a funny symbol, 3 or 4 of them,
scattered round the freemason's grave.
Am surely on the verge of unveiling some ancient
mystery... stay tuned! :-)

For the one and only American fan:  I have found that going to church is not necessary over here. Salvation can be found on my TV! Every Sunday, the Lord sends His messenger, the always-smiling Joel Osmond into my schmotel room to tell me that Jesus loves me.  That is most kind of him.  However, I still prefer taking a walk in a nice old cemetary to attending a service in a sports arena, but that's just me....

2 comments:

Anonymous said...

Altså religion kan godt blive lidt anstrengt i US.
Jeg ville nok have det lidt svært med de der emsige tv-præster.
Dine kirkegårdsbilleder er super! Den låge der - gir én lyst til at snuse rundt!

Ibs said...

Borned?

Oh well. Måske familien var kommunister, det inverted N er jo et I på russisk....


Og hvor er det skønt at sidde herhjemme i kolde, men trygge Danmark, og vide, at du er blevet frelst. Phew!