Saturday 5 February 2011

House and Home

A' ka' æ' la' wær'. Når jeg er ude at køre tager jeg billeder af husene. Jeg elsker især de lettere forfaldne, men er egentlig ikke særlig kritisk; jeg knipser bare glad løs. Når jeg kører standser jeg tit for at tage billeder, men nogen gange tager jeg bare billedet mens jeg kører forbi og i 50% af tilfældene kommer der faktisk et OK billede ud af det.

(continues below....)





Nu er det jo ikke fordi jeg kan blive herovre eller noget. Men jeg syntes lige I skulle se, hvad man kan få for penge herovre.  Et tilfældigt eksempel fra en tilfældig ejendomsmægler:


Dette hus ligger på Main Street i Independence som vel er en slags forstad til KC (siden det nu hedder Independence bliver de garntrisse vildt sure over at blive kaldt en forstad). I hvert fald inden for pendlerdistance, altså under en time væk i myldretiden. Bygget i 1886, velholdt. Ca. 200m2. 4 soveværelser, 2 badeværelser.

$158.000
eller DKK867.200

Vi lader den lige stå et øjeblik (og ignorerer forskelle i skattetryk, lønniveau, etc.etc.etc.  Vær venlige ikke at forvirre sagen med fakta).  Hvis jeg flytter lidt længere ud på landet (og det gør jeg da gerne!), så koster det omkring 2/3.

Someone kidnap me, yes?

2 comments:

Ibs said...

Ok så, men nummer tre fra oven ligner fandme noget, der kommer en gal zombie med en økse og en møggreb ud af!

Men det røde...oh, how I loves. Man skal ALLER kigge på boligpriser derovre. Så vil man ej hjem. Og selvom vi jo under dig lykken, vi kagedåser, så under vi dig den altså i DK! Tæt på os...ikå.

The Blogless Sister said...

You are so right! Og nr 4 fra oven kommer der en redneck-turned-upscale-trailer-trash ud af. With a sawed-off shotgun. Jeg finder det ufattelig faschinerende alt sammen

Jeg lover at komme hjem til dig. Medbringende alverdens usundheder, of kårs. x