Wednesday 2 February 2011

In the thick of it

Lille Midwestern tip til når vejrudsigten siger freezing rain: vip vinduesviskerne op så de ikke fryser fast til forruden og går i stykker når du gør dem fri. Det gjorde jeg i går, se lige hvor jeg integrerer mig:


Billedet er som sagt fra i går. I dag lod jeg bilen stå - det var OK i morges, men der er nok faldet 30cm sne i dag her hvor jeg er (vi slap med andre ord billigt, der er flere steder der har fået over en halv meter. Siden klokken 10 i formiddags (den er 20 nu).)  Sneen i sig selv er nok til at have med at gøre, men det blæser så meget at jeg næsten tabte pusten da jeg kom udenfor, så det fyger helt vildt. Tak til kollega med SUV, den har en god frihøjde og firehjulstrækket er også nyttigt når vejen kun lige akkurat kan anes.

Man tror det næppe men der befinder sig en
highway ude i siden af billedet, til venstre
for den lave mur

Måske det er nemmere at visualisere,
hvis vi zoomer ind på muren og lader en
18-wheeler drøne snegle sig forbi.


På vej hjem

Jeg gad godt vide hvordan varmeapparaterne har det på Hilton i dag. Her på schmotellet har de det ikke just fantastisk.  Noget med at sneen fyger ind nogen uheldige steder. Aircon-dimsen larmer som en gammel traktor når den kører så jeg har den mest slukket men det bliver køligt om natten, så jeg har på ægte pionervis været henne i receptionen og charmet mig til ekstra tæpper (de kører jo ikke rigtig med det der "dyner" herovre).  Det bidrager ikke alene til "jeg-bor-her-sådan-rigtigt" legen men også til den nye leg: "jeg-er-en-nybygger-på-prærien-midt-om-vinteren", kraftigt inspireret af Laura Ingalls Wilder.  Nå ja, og så bidrager det også kraftigt til at holde forbruget nede. Jeg, der ellers er den inkarnerede anti-shopper, har vist alligevel et købe-gen. Det må være Indre Lecia.

For dem der bekymrer sig for om jeg nu får noget godt at spise (der er en faster eller 2 i læserskaren) kan jeg berette at aftenens menu var überyummy og kraftigt anbefales til dovne kokke: hakket løg og hvidløg steges gyldne i temmelig meget olie/smør - panden er nonstick og et sandt mareridt at gøre rent hvis noget brænder fast; verdens bedste undskyldning for at bruge riiiiigelig smør - nogen broccolibuketter steges med et par minutter, og til sidst vipper man en risrest fra i går i og varmer det med. Overraskende lækkert og meget godt at spise foran TV'et (see, integratin' again!). Især når det efterfølges af milk & cookies :-)

No comments: