Monday 21 February 2011

Estate Sale

Det var en af de ting, jeg havde på min "bucket list" for mit ophold herovre. Jeg ville gerne forbi et estate sale.

Estate sales afholdes når en person dør (eller fx. skal på plejehjem). Familien/arvingerne tager hvad de nu gerne vil have, og herefter vil man så gerne omsætte så meget som muligt af det efterladte bras jordiske gods til $$$ så huset kan blive tømt og solgt.  Det er faktisk et slags loppemarked, men altså hjemme hos nogen. Eller hjemme hos tingene, om man vil.

Nogen mennesker er næsten professionelle omkring det (ligesom derhjemme, bare med almindelige loppemarkeder, tror jeg nok. Er aldrig kommet tidligt nok op til at kunne verificere det). De kommer tidligt om morgenen, prøver at spotte nogen ting der er på vej op i værdi og derfor prissat (for) lavt, etc.  Andre bruger dem til at supplere deres samling af hvad-de-nu-end-samler-på - hvis der er en stor samling af noget bestemt vil det typisk stå i annoncen.

I lørdags var jeg ude at køre, da jeg kom forbi et skilt hvor der stod 
 ESTATE SALE ->    
En meget interessant u-vending senere stod jeg inde i et lille hus sammen med hvad der føltes som en hel masse mennesker, og rodede i bunker med gamle ting.  De fleste møbler var væk, men ALT hvad et menneske får samlet sammen i løbet af et helt liv, var ellers til salg for en slik.


Ah, juleting! desværre havde afdøde ejer og
jeg ikke helt samme smag...

Til gengæld havde jeg gerne købt en
af hans aflagte telefoner - men de vejer
bare et ton hver, så jeg droppede idéen...

Denne her havde nu også været fin...

- til gengæld fik jeg lidt moralske kvababbelser
da jeg så en bryllupsbibel - det var ligesom lidt
for personligt.

 På samme måde som det overraskede mig
lidt at der flere steder lå familiebilleder - og
ikke kun gamle som dem her. Hvis nu det
havde været mig der holdt det, havde jeg
nok fjernet billederne af mig selv med 80-er
hår og tandbøjle....

Til gengæld var dette stedet at komme hvis
man gerne ville starte en samling af akvariefisk.
"Heart of America Aquarium Society" - der var
en hel stribe af rosetter - og 15 akvarier med
diverse tilbehør.


Jøsses. Hvad mon de finder hos mig, når jeg engang dør (som en meget gammel dame, høøøøøøjt oppe i alderen, mæt af dage og småkager)?   Sylteglas måske?

I dag har jeg været i det vilde Weston, som var en meget lækker, western-agtig by. Skal lige sortere lidt bedler og sårn.

Noget der frustrerer mig en anelse er, at jeg egentlig havde set frem til at se en masse godt TV herovre. Eller, i hvert fald en masse TV... men der er ikke rigtig noget der har fanget mig (hvilket måske ikke kan overraske, når nu det primært er Indre Erna der styrer min fjernbetjening).  Sandsynligvis er der bare fordi jeg ikke lige får tændt mit fjernsyn på det rigtige tidspunkt, men indtil videre har jeg kun fået set et enkelt afsnit af American Idol, noget foruroligende Weather Channel fjernsyn, og nå ja, så var der den dag Grease loopede på mit TV så jeg troede jeg var fanget i en ond Travoltacirkel.   

Er der nogen af jer, der er kæmpe fan af fx. Oprah eller Rachael Ray??

... @ N (and whoever else...) - I finally found an estate sale :-)  with loads of award-winning aquariums and plastic Christmas decorations...  Actually, I did buy a few things, but not the wedding bible or the family photos - that was a wee bit too personal for me. And I thoroughly enjoyed myself!  Today, R took me to Weston and I had a beer called the Leaping Leprechaun *hic* v. good.  Now I need to sort through the pictures from today, and find something interesting on TV.....

No comments: