Thursday 10 February 2011

Blandede bolcher

It's work, work and work æ hiele daw. Ind imellem tager mine søde kolleger sig dog tid til at udvide min horisont, primært på det kulinariske område (for hvilket, læs: fastfood & sweets) og i dag måtte jeg anstrenge mig ganske meget for at beholde mit straight face, da jeg blev præsenteret for denne slikkepind:

The BLOW POP
Er det mig, eller er det liiiiidt naughty?
If it's me, I blame Nik&Jay

Efter arbejde skulle jeg lige handle lidt ind, og I har godt nok været med mig på indkøb før, men til ære for min søster og Linda, som begge går i lykkeligt selvsving når de står foran en amerikansk mælkekøler skal vi lige have dette billede med:


Der er ingen yoghurt,smør eller ost i den køler. Døren til højre er fløde, resten er mælk. Yoghurten kan anes i næste sektion, helt ude til venstre for de to mælkekøbere.

Aaaaah! Et smukt syn!

Jeg glæder mig til weekenden - en flink kollega har inviteret mig med til St Louis som ligger i den modsatte (altså østlige) side af Missouri. Jeg har faktisk været der en gang tidligere - sidste år skulle jeg flyve Chicago-Kansas City, men skæbnen ville at der var tåge og alskens forhindringer og fly nr. 1,2,3 til KC blev aflyst. Jeg var lidt i knibe, for dels skulle jeg lige forbi kontoret og sige hej før jeg skulle hjem til Danmark og, nå ja, jeg skulle jo netop hjem og mit fly hjem gik fra KC næste dag.  Så ved hjælp af smisken og slesk tale lykkedes det mig at blive booket om til St Louis, og så lejede jeg en bil og drønede tværs over Missouri og nåede lige præcis det hele.

Men jeg nåede overhovedet ikke at se selve St Louis, ej heller byens vartegn:


The Gateway Arch blev bygget i 60'erne til minde om The Louisiana Purchase, da USA (som dengang var noget mindre end i dag) købte det meste af Midtvesten af Frankrig - således også Missouri. St Louis kalder sig da også gerne the gateway to the West, så der skal nok være en masse spændende historie at snuse til.

Flinke kollega har rent faktisk fødselsdag på lørdag, så det er noget med familiebesøg og barbecue (dry rub, hvilket jo er en ganske anden skole end barbecue sauce; jeg vil virkelig forsøge at strikke et blogindlæg sammen om det men det er noget af en videnskab - og på disse kanter nok nærmere en religion). Efter sigende er familien so excited over at jeg skal med, jeg håber virkelig jeg kan leve op til forventningerne og være bare lidt spændende! Anyhoo, hvad giver man i gave? Som ikke er købt i Walmart? Og som er sådan lidt særligt?  Jeg fandt faktisk noget i Walmart, og nu er det her en krea-blog (følg med i morgen, hvor det måske er en modeblog).  Damen eeelsker gingerbread men og hun går tit i sweaters med sådan nogen små gingerbread figurer på. Så jeg har krea-fremstillet en helt personlig lille gingerbread man:


Lidt udenfor sæsonen, men en lille jule-voodoo-dukke kan man vel altid bruge?  Jeg tror ikke jeg får tid til at lave gingerbread lady også, men vi får se.

Mens jeg sad og var kreatziv rullede American Idol over skærmen. Det er på onsdag + torsdag og det er første gang jeg har fået det set. Jeg er ikke så vild med X-Factor mere, men jeg ved da hvem der er på holdet i år.  Så her er DK vs US:

DANMARK i røde trøjer                      USA i meget dyrt tøj

Thomas Blachman                             Steven Tyler fra Aerosmith
Pernille Rosendahl                            Jennifer Lopez
Ham der med grinet                          En eller anden dude som jeg ikke kender

Alt er jo bare større herovre. Også følelserne (mange tårer undervejs). Og anstrengelserne for at skille sig ud i den noget større mængde. Ham her prøvede virkelig hårdt:






En mand, klædt ud som en bil. Jeg fattes ord.

Desværre fattedes han sangstemme, og måtte gå igen. Han havde lidt problemer med svingdøren:


No comments: